- sön 05 aug 2012, 13:10
#668724
Om det är E85 du vill sikta på så går det ju alltid att konvertera en befintlig bil, som din -05 t.ex. Läs mer på: http://www.etanol.nu
Moderator: Moderatorer
jpennerb skrev:Förstår inte varför du vill sälja en V70N som gått 18000mil mot en V70II som har gått 30000mil, samt lägg pengar emellan? Skillnaden mellan modellerna är att den nyare är lite tystare och större utrymmen men tycker att V70N står sig väldigt bra mot V70II bla bättre stolar fram...Nä det är inte mycket man förstår tydligen, tex vad tråden handlade om...
Volvokenta skrev:Provkör båda som du nämnde tidigare. Det skiljer så lite i pris mellan dom så jag skulle välja turbon. Jag skulle personligen aldrig köpa en som gått 30k om det finns de runt 10k. Men de kostar ju några tusenlappar mer.jpennerb skrev:Förstår inte varför du vill sälja en V70N som gått 18000mil mot en V70II som har gått 30000mil, samt lägg pengar emellan? Skillnaden mellan modellerna är att den nyare är lite tystare och större utrymmen men tycker att V70N står sig väldigt bra mot V70II bla bättre stolar fram...Nä det är inte mycket man förstår tydligen, tex vad tråden handlade om...
Jag vill kunna köra på ETANOL samt få billigare skatt mot för den jag har idag. Så den nya modellen är inte bara nyare, tystare och har lite större utrymme utan den är även billigare i årsskatt och kan köras på etanol! Det är en jäkla skillnad på min förbrukning idag mot för när jag körde Saab 9-5 biopower. Så därav anledningen och det jag undrade över var vilken av bilarna 2.0F och 2.5FT man skulle välja samt man eller automat. Prata om varför jag ska byta har jag kunna göra vart som helst, samt diskutera min bil jag har idag. MEN som rubriken är så handlar detta inte om min NUVARANDE BIL!
Volvokenta skrev:Oj oj...Ursäkta! Men jag förstår vad tråden handlar om och du kommer INTE att få ett billigare bilägande om du byter "upp" dig till en V70II fast det är billigare skatt och etanoldrift. Dom felen som man kan få på en bil som har gått 30000mil kan verkligen börja kosta stora pengar. Så jag förstår fortfarande inte varför, inte pga av ekonomin iafjpennerb skrev:Förstår inte varför du vill sälja en V70N som gått 18000mil mot en V70II som har gått 30000mil, samt lägg pengar emellan? Skillnaden mellan modellerna är att den nyare är lite tystare och större utrymmen men tycker att V70N står sig väldigt bra mot V70II bla bättre stolar fram...Nä det är inte mycket man förstår tydligen, tex vad tråden handlade om...
Jag vill kunna köra på ETANOL samt få billigare skatt mot för den jag har idag. Så den nya modellen är inte bara nyare, tystare och har lite större utrymme utan den är även billigare i årsskatt och kan köras på etanol! Det är en jäkla skillnad på min förbrukning idag mot för när jag körde Saab 9-5 biopower. Så därav anledningen och det jag undrade över var vilken av bilarna 2.0F och 2.5FT man skulle välja samt man eller automat. Prata om varför jag ska byta har jag kunna göra vart som helst, samt diskutera min bil jag har idag. MEN som rubriken är så handlar detta inte om min NUVARANDE BIL!
andreas_lofgren skrev:Eftersom automatlådeservice inte ingår i serviceprogrammet kommer det bli svårt att hitta en sådan tyvärr. Det är riktigt få som byter olja i automaten på eget bevåg. De enda som har schemalagda oljebyten i automaten är just - taxibilar.När jag var ute efter en 2.5FT så var det just det "milintervallet" som jag började att kolla på och det var faktiskt en hel del av bilfirmorna som kunde ordna en service på automatlådan innan köp(kanske på bekostnad av slutpriset :roll: ) Nu kommer jag inte exakt ihåg hur mycket en service kostar man jag tror det var runt 3000kr?
andreas_lofgren skrev:Eftersom automatlådeservice inte ingår i serviceprogrammet kommer det bli svårt att hitta en sådan tyvärr. Det är riktigt få som byter olja i automaten på eget bevåg. De enda som har schemalagda oljebyten i automaten är just - taxibilar.
När lampan för låg nivå t&au[…]
Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]