Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Menas det att universala läsare inte är så "finmaskigt"? Såhär beter sig bilen: Redan vid start tänds ABS lampan, om man inte trycker in STC knappen så blinkar STC lampan och bilen bromsar/slirar/rycker och man kommer ingenstans.
Sedan går det att köra om knappen är intryckt, vid inbromsning HACKAR bromsarna hemskt.
Felkoder har lästs på ett flertal verkstäder nu och det visar samma: givare bak dålig signal, vet inte vad dom har för läsare men det är ingen volvoverksatd, kanske ska satsa på en sådan då.
Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar:) Det är originalboxen som satt i bilen, Ska fortsätta denna frustrerande "resa" på måndag. Och då ska vi se om dom har en VIDA läsare på den verkstaden, Om det inte hjälper så vet jag inte....
marja skrev:Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar:) Det är originalboxen som satt i bilen, Ska fortsätta denna frustrerande "resa" på måndag. Och då ska vi se om dom har en VIDA läsare på den verkstaden, Om det inte hjälper så vet jag inte....
Det gör du rätt i återkom gärna med resultatet:)
Har du ingen i din närhet med VIDA ?
Tala om var du bor o fråga här på Forumet !
Är det svårt att ta dig till Volvo verkstad för enbart en Vida felkodsläsning ?
:-O)
Tror att han har en VIDA, han är tillbaka efter semestern i morgon. Annars så tar vi det på Volvoverkstaden i Alingsås.
Har pratat med Volvo och dom säger att dom ska börja från början och det innebär felsökning, känner att jag inte vill punga ut med hur mycket som helst ( har redan lagt ner för mycket..) Kan en avancerad läsare säga om felet sitter i styrenheten? glapp? m.m.? Som sagt givarna bak är det inget fel på så....fast felkoden säger så,
Tack för tumhållningen!
Har verkligen mörka stunder då det känns som ett hopplöst fall. .Men som sagt ska fråga om felkoder med en riktig läsare, Visst ska en bra mekaniker med rätt utrustning kunna fixa detta??
Byta dragkrok

Behöver byta hela draget..

Är väldigt vanligt med fel på h&ou[…]

Batterifråga?

Oj det var ju föredömligt lätt&arin[…]