NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av s80
Har premium sound i min v50. Märker dock att båda bakhögtalarna som sitter i bakdörrarna låter illa vid högre volymer. Fått sänka basen rätt mkt på eq för att det inte skall slå över o låta illa.... Är bakhögtalarna klenare än fram så att dom inte klarar av för mkt bas? Eller är dom sprängda?
av Pippolei
Har du max inställningar på surround så låter det för det mesta för jävligt (från de bakre högtalarna) om man har dålig kvalité på låtarna man spelar upp, så som nedladdade låtar som tappat kvalité genom diverse ändringar.
Jag har alltid uppfattat det som att de sorters låtarna förmodligen kan skada högtalarna när man vrider upp volymen rejält.

Har man däremot någon högkvalitativ låt så märker man snabbt att dynaudio systemet lättare filtrerar ut vad som ska spelas av vilka högtalare, vilket gör att det inte låter alls lika illa från de bakre högtalarna.

Men pröva iaf att byta till vanlig "stereo" om du nu har surround aktiverat, och kör sedan fade så du bara hör bak högtalarna och se om det blir någon skillnad. :)
av Pippolei
nej.

Kör du 3 channel och det låter illa från vissa högtalare så kan du bortse från mitt första inlägg :)
Användarvisningsbild
av s80
Frågan är om det är naturligt att det skall låta så här eller om det är klenare högtalare bak som inte klarar av såpass mkt bas?

Vilken storlek är det på bakhögtalarna?

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]

Det är enkelt att köra slut på en […]

Det är säkert redan diskuterat men jag […]

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]