Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av eslund
Har du info om vilka kablar, och i villket don man ska gå in i?
Användarvisningsbild
av CarMan
brun o vit i den grana hansken på TV enheten
sen är ljudet på vit o gul samt ljudets jord på en silver färgd kabel i din kontakten
men risken är stor för att få generator ljud!
Användarvisningsbild
av eslund
Ok. Den andra plinten som sitter på tv-boxen, det borde finnas en AV-IN i den?
Enl. schemat skall den användas för VTR enheten ( 18/8 ) som ger en AV RCA plint för den originalmoterade DVD spelaren i executive..

5 trådar in används vilket borde kunna bli 2*bild samt 2*ljud och jord.. (B:5 till B:9)
Dom ligger i två par (Vit B5 och Svart B6) samt (Vit B7, Brun B8 och Svart B9)

Eller är jag helt ute och svammlar? :)
Användarvisningsbild
av CarMan
eslund skrev:Ok. Den andra plinten som sitter på tv-boxen, det borde finnas en AV-IN i den?
Enl. schemat skall den användas för VTR enheten ( 18/8 ) som ger en AV RCA plint för den originalmoterade DVD spelaren i executive..

5 trådar in används vilket borde kunna bli 2*bild samt 2*ljud och jord.. (B:5 till B:9)
Dom ligger i två par (Vit B5 och Svart B6) samt (Vit B7, Brun B8 och Svart B9)

Eller är jag helt ute och svammlar? :)
tror inte AV-in ingången blir upplåst, fören enheterna kan prata med varandra. presis som att du inte kan tjuva in dig där jag beskrev utan att ha tv-turner, fast du gå in före denna
Användarvisningsbild
av eslund
Låter som läge för en liten test.. :D

Vad jag ser så har VTR boxen inga andra in/utgångar.. Tror det bara är en snyggt packeterad "konverter" från RCA till Volvos Tv-modul.. Ska pröva lite under morgondagen..

"Det värsta som kan hända är att det går år helvete, och då får man börja om igen"
Användarvisningsbild
av VolvoB20
CarMan skrev:tänk efter lite! hur länge till har ni analogt TV när där ni bor?
hoss os var det länge sedan vi hade analogt tv nät.

bilen har ju analog tv, varför lägga ner masa tid på nått som ändå inte komer att finnas så många månader till?

Volvo släpper väl någon liten DVB-T modul som man kan få inkopplad litte snabbt och billigt så att man inte behöver köra omkring med en DÖD TV i bilen?
Användarvisningsbild
av eslund
Inte vad jag har hört i alla fall..
Användarvisningsbild
av VolvoB20
eslund skrev:Inte vad jag har hört i alla fall..
Vi talar ju inte om gamla Amazoner här. Det är ju fasiken en -01a det gäller. Bilen är ju nästan ny. Inte lämnar Vovlo alla dessa ägare i sticket när man byter system.

Är det så illa så är det ytterligare ett argument för att man är 300% looser om man köper en bil där "Bilradio/TV/Navi" är integrerad och inte kan bytas ut/uppgraderas.

Ny S80n/V50/V70n med den "tunna radiopanelen" är ju en mega-looser från dag ett, kommer aldrig att gå att uppdatera.
Användarvisningsbild
av eslund
Tror nog att Volvo kommer med en lösning.. Det har jag inga tvivel om.. Däremot finns det inget att köpa just nu vad jag vet..

Finns några trådar om det här på forumet..
Användarvisningsbild
av CarMan
VolvoB20 skrev:
eslund skrev:Inte vad jag har hört i alla fall..
Vi talar ju inte om gamla Amazoner här. Det är ju fasiken en -01a det gäller. Bilen är ju nästan ny. Inte lämnar Vovlo alla dessa ägare i sticket när man byter system.

Är det så illa så är det ytterligare ett argument för att man är 300% looser om man köper en bil där "Bilradio/TV/Navi" är integrerad och inte kan bytas ut/uppgraderas.

Ny S80n/V50/V70n med den "tunna radiopanelen" är ju en mega-looser från dag ett, kommer aldrig att gå att uppdatera.
nästan ny :lol: bilen går ju snart ur produktion !

Minns jag inte fel så matar den givaren end[…]

Backspeglar ändrar inställning

Jag har ett märkligt problem på min V60[…]

Såg nu att 48.63 kPa bara är 7.053185 P[…]

Instrumentpanel volvo v70n 2003 byta?

Till en 03a passar bara panelen från 03 och […]