Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alfredo
*pettson* skrev:Några instruktioner medföljer aldrig eftersom det förutsätts utföras av kunnig.
Siliconfett finns hos både autoexperten och mekonomen bland annat.
Finns även under namnet bromscylinder fett.
Jag har använt sikonspray, dock inte till bil men effektift som tusan. Vet dock inte om det passar till dett arbete.
av manken
Ok pettson!

Skall kolla upp "bromsfett".......

Om man är någolunda händig och erfarenhet av mek så tror jag att man fixar det!
Sedan att man har en instruktion/guide förenklar mycket om det är första gången man skall utföra ett visst moment.

//Magnus
av folkrace_89
köpte nya ok till min s70 som ja målade fint men nu när ja skulle montera så bottnade inte ena nippeln.. nån som vet om biltema har något emot att få tillbaka ett målat ok? det är ju ändå trasigt så dom kan ju inte sälja det ända.
av *pettson*
Med lite tur så tar dom tillbaka det.
Men dom behöver inte göra det.
Du är skyldig att se till så sakerna passar innan du gör någon någon form av åverkan på inlöpta saker.
Oavsett vart man köper dom.
Anledningen är att butiken kan aldrig någonsin reklamera saker som det blivit åverkan på i sin tur hos sin leverantör. Men i biltemas fall tror jag faktiskt dom är så stora att dom köper det mesta utan möjlighet att reklamera småsaker.
Dom kan förmodligen endast reklamera seriefel.
av folkrace_89
okey tack för svaret.. hoppas ja inte får testa att lämna tillbaka. såg att mekonomen hade längre nipplar så ja kan nog använda det ändå.
av Kena
Sätt inte dit kopparbrickan som följer med. Fattar inte vad de tänkt med den?
Kamremsras

Men den stora frågan är efter 6 å[…]

Råd vid punktering

Hej på er. Nu är ju problemet löst[…]

Hög tomgång

Felkod 2-3-2 betyder inte att lambda sonden inte […]

Stefans 968

Hittade ett test där tidigare ägare &aum[…]