Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
crumpets skrev:
Då får man ju en bil som du beskriver. Slöheten hos en billig motor kombinerat med stötighet hos en sportigare modell. Ofattbart.
Det här förstår jag inte alls. Det ska ju till en D5 för att prestandamässigt kunna jämföras med Audis 2.0TDI. Slöhet och billig motor kan ju i så fall endast jämföras med Audis övriga motorer. Denna beskrivning passar bättre på t ex V70 eller V60 Drive med R-design.

I Xenon är ju även LED ljus. Men jag håller med, 14500 är löjligt dyrt. Dom tar ju så mycket betalt för att dom kan. Tyvärr...
av perhall
LED-ljus är med i 14500 - men man blir faktiskt av med dimljusen, som väl med Audipris skulle kosta 3200 så eg. betalar man 14500 för xenon+LEd minus dimstrålkastare. Och då har de varken kurvfunktion i spoilerljus eller kurvfunktion i xenonhalvljusen... /PH
Användarvisningsbild
av crumpets
Amli skrev:
crumpets skrev:
Då får man ju en bil som du beskriver. Slöheten hos en billig motor kombinerat med stötighet hos en sportigare modell. Ofattbart.
Det här förstår jag inte alls. Det ska ju till en D5 för att prestandamässigt kunna jämföras med Audis 2.0TDI. Slöhet och billig motor kan ju i så fall endast jämföras med Audis övriga motorer. Denna beskrivning passar bättre på t ex V70 eller V60 Drive med R-design.

I Xenon är ju även LED ljus. Men jag håller med, 14500 är löjligt dyrt. Dom tar ju så mycket betalt för att dom kan. Tyvärr...
Xenon plus kostar inte 14500, utan 10700.

D5 är ju ca 1s snabbare till 100, det är klart märkbar skillnad tycker jag. Men jag tänkte inte just på ett jämförande med volvo. En s80 med ett lika hårt sportchassi som audi erbjuder hade varit lika fånigt det. Oavsett jämförelser tycker jag att det känns som en dålig ide med stötigt chassi och stötiga hjul på en kärra som knappt orkar 9-sekunders 0-100. En sån motor gör sig i mina ögon alltid bättre med komfortinriktning.

EDIT: Och ja. Drive med r-design har jag aldrig förstått mig på heller. Känns totalt meningslöst. Men var och en får ju köpa den bil de själva vill ha. Nu är ju dock R-design extra dyrt för den utrustning man får. I audins fall är ju sportpaketet det i princip enda de pushar på hos återförsäljarna, inte helt jämförbart tycker jag men viss likhet finns ju.
av Lövet
Det känns väldigt märkligt att paketera in ett sportchassie i alla fall eftersom säkert 75% av A6 försäljningen är tjänstebilar och i dessa sitter oftast en gubbe i 50-årsåldern som mest åker rakt fram.
Spoiler »
Audi (mitt absoluta favoritmärke annars) har riktigt usla utrustningspaket. Varför betala femsiffrigt för dekaltrim, minskad komfort, lampor och skit? Varför så lite man har nytta av?
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Inte citera hela föregåede inlägg...
av Lövet
Vilken utrustning man "har nytta av" är alltid vanskligt att försöka bestämma. Exempelvis är en dragkrok för mig helt onödigt medans vissa tycker en bil inte är komplett utan.
av Amli
crumpets skrev:
D5 är ju ca 1s snabbare till 100, det är klart märkbar skillnad tycker jag.
Och en 2.0TDI är drygt 1 sek snabbare än en D4. Ännu större skillnad.
andreas_lofgren skrev:Vilken utrustning man "har nytta av" är alltid vanskligt att försöka bestämma. Exempelvis är en dragkrok för mig helt onödigt medans vissa tycker en bil inte är komplett utan.
Jovisst, men är dragkrok kan i alla fall inte beskyllas för att vara kosmetika :wink: vilket mycket av de där paketen till Audi är. "Instegslister", "dekorinlägg", "svartmålade sarger", LED-belysning osv.
Användarvisningsbild
av crumpets
Amli skrev:
crumpets skrev:
D5 är ju ca 1s snabbare till 100, det är klart märkbar skillnad tycker jag.
Och en 2.0TDI är drygt 1 sek snabbare än en D4. Ännu större skillnad.

Jag har å andra sidan inte lobbat för audihårt sportchassi eller r-design på en s80 d4. Det är fortfarande inte volvos "storsäljarpaket".
av Amli
När det gäller utrustningspaket gissar jag att det är skillnad på Audi och Volvo köparen rent generellt och det avspeglar hur paketen ser ut. Efterfrågan styr helt enkelt.
Ford hobby husbil chassinummer

Varför måste jag det. Den går ju […]

Hej, väcker liv i denna tråd igen. Vart[…]

Normalt ska den visa ungefär 0,5V med kall m[…]

Tror också att det är den vita och brun[…]