Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Thomas J
När du fått tillbaka ditt lagade instrument och monterat det i bilen, så åker du till en volvo verkstad så dom får radera felkoderna obs dom kan bara raderas med vida.
Antar att OBD bekräftar att instrumentet var trasigt och därefter lagat, så man (eller verkstaden) kan verifiera att radering av den aktuella felkoden är legitim.

Vad krävs för vida? Bara en vanlig PC eller någon ytterligare speciell behörighet, licens och/eller instrument?
av Brickprophet
*hoppar in lite här*
Ska ev. Köpa en Volvo v70
Där jag upptäckt att display/panelen (den allra längst till vänster)
Inte fungerar, för den lyser bara grönt när man öppnar dörren, står inget, och blinkar till när man trycker på read.
Den här firman som ni snackar om i denna tråden, fixar dem sånthär fel också?
av Arnold
FFrrEEddRRiiKK skrev:Antar att OBD bekräftar att instrumentet var trasigt och därefter lagat, så man (eller verkstaden) kan verifiera att radering av den aktuella felkoden är legitim.

Vad krävs för vida? Bara en vanlig PC eller någon ytterligare speciell behörighet, licens och/eller instrument?
Vida är väl svårt att få tag i. Men man kan däremot köpa PPC1 av bsr.se kostar 2 000:- och är nog det billigaste man kan hitta med samma funktionalitet. Den läser 8 000 felkoder. Och släcker dem. Det är en liten dosa med en kabel. Ingen pc behövs.

Jag förstår inte vad du menar med detta "kan verifiera att radering av den aktuella felkoden är legitim".
Bakre länkarmsbussning

Angående domkraft så vet jag inte hur […]

Körde den genom biltvätten. Blev v&aum[…]

Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]