Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjipp och hej!
Köpte ny koppling till min gamla skorv eftersom originalet spelar på sista versen. Dock saknar jag tid, plats och utrustning för att kunna byta den själv...
Har hört lite med olika små verkstäder runt där jag bor (dock svårt att komma fram i semstertider) och de flesta säger att de vill ha 2000-2500 spänn för jobbet, men det måste väl gå att komma undan med mindre, eller??
Gå in på Blocket och kolla vidare på Tjänster och sen på bilreparationer.
Det är flera små verkstäder där som slåss om kunderna.
Det är en som geir 50% rabatt t.o.m.
Ring honom och kolla och dem andra också.
Annars finns flera små arabiska och andra utlänska verkstäder på Ringön runt Blå Sjärnans Djur sjukhus eller på tvär gatorna där.
Kör bara runt där och gå in och fråga dem som jag brukar göra.
MVJ skrev:Tjipp och hej!
Köpte ny koppling till min gamla skorv eftersom originalet spelar på sista versen. Dock saknar jag tid, plats och utrustning för att kunna byta den själv...
Har hört lite med olika små verkstäder runt där jag bor (dock svårt att komma fram i semstertider) och de flesta säger att de vill ha 2000-2500 spänn för jobbet, men det måste väl gå att komma undan med mindre, eller??

Jag betalade 1000kr svart för 16år sedan så 2500kr är billigt idag.

Där är 2 skruvar med plasthattar.en f&ou[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en &qu[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]