Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Naikon
Tjenare.

Vi har en V70N 2.4T från 2000, med en röd larmdiod under framrutan. Dock så fick vi inte med fjärrnycklar till bilen, utan endast två reservnycklar. När vi låser bilen så blinkar inte den röda dioden. Måste man låsa bilen med fjärrnycklarna för att larmet ska aktiveras? Har man larm om man har den röda dioden?

MVH
av Jimpen89
Hej

Farsan har en liknande bil och han har inget larm på sin. Då är det ingen röd diod fram utan den är helt svart. Likaså på en släktings 04:a. Låter konstigt om de skulle sälja bilen utan kontroller om du har larm. Larmet kan bara aktiveras genom dom
av JohnB
Om du traskar in hos din närmaste ÅF så kan dom slå in regnummer och se all utrustning som bilen hade när den lämnade fabrik. Har du någon i närheten som har VIDA+DICE kan samma info läsas ut den vägen. Om jag inte minns helt fel så kan man aktivera larmet med nyckel genom att låsa 2ggr i följd. Jag har inget larm på min C30 och då är det ett svart täcklock istället för dioden och på S60in som har larm sitter det diod. Knepigt som sagt att du inte fick några dosor med då jag misstänker att dom kostar saftigt med pengar om du behöver skaffa nya.

/John
av Jimpen89
I instruktionsboken för 04:a kan man läsa följande: "på vissa marknader kan nyckeln användas för att larma bilen". Vet inte om det står samma i 00
av Naikon
Ok tack för svaren. Ska prova att dubbellåsa bilen med nyckeln.

Annars ska jag försöka få tag på en begagnad fjärrdosa som Volvo kan programmera. Hört att det är jävligt dyrt att köpa direkt av dom.
Användarvisningsbild
av wissel
Jimpen89 skrev:Finns på skroten för typ 50 spänn
Och den kommer aldrig att funka då du inte får Pinkoden med den ?!
Ställ om via VIDA så att den larmar via nyckeln......
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
Naikon skrev:Tjenare.

Vi har en V70N 2.4T från 2000, med en röd larmdiod under framrutan. Dock så fick vi inte med fjärrnycklar till bilen, utan endast två reservnycklar. När vi låser bilen så blinkar inte den röda dioden. Måste man låsa bilen med fjärrnycklarna för att larmet ska aktiveras? Har man larm om man har den röda dioden?

MVH

Larm är standard på 2,4t då de minst såldes med buisness pkt
av Naikon
Ok, tack för svaren. Antar att jag har larm då.

Men kan man köpa en dosa på skroten? Lönar det sig? Behöver man en PIN-kod?

Provade förresten att vrida nyckeln i dörrlåset två gånger åt höger, men larmet verkar inte ha aktiverats.
Bakre länkarmsbussning

Angående domkraft så vet jag inte hur […]

Körde den genom biltvätten. Blev v&aum[…]

Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]