Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej!

Kan någon hjälpa mej med hur man tar ur mattorna på min 945 årsm-96. De behöver tvättas rena från glykolkladd, på förarsidan i första hand. Tackar på förhand. Har letat efter det på forumet.

mvh
villveta
Minns inte exakt men om jag inte minns fel måste man lossa konsolen som handbromsen sitter i.
Och sedan iallafall lyfta på stolarna. Fram sitter i ett stycke och bak i ett eget. Man lossar även på plasten mellan dörr och stol.
Hej, och tack igen för svar.

Det verkar som att det ska gå att få bort mattan så som beskrivits men att få den tillbaka utan att ta bort skenorna som stolen löper i tror jag blir svårare då det ser ut att bli väldigt trångt att lirka ut plasten som mattan ska in under. En följdfråga, hur får man bort plastskydden som sitter över de bakre fästbultarna utan de går sönder? Har kännt på dom men vågar inte bruka mer våld utan att veta hur det är konstruerat. Hoppas att någon kan förklara.

mvh
villveta
Du menar de i plast som sitter på skenan? Det ska bara vara att dra bakåt och ev trycka lite lätt ner samtidigt. Det är ett par piggar ut på sidorna av skenan som skyddet löper i en bit. Svårt att förklara men det ska inte behövas våld för att dra bort dem. Tryck ner mattan lite också kan underlätta.

Hej. Dags för besiktning på min 940 s&[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]

Givare kan börja fungera felaktigt, men s&aum[…]