Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Har sökt men inte hittat riktigt rätt. Min bältesvarnare blinkar hela tiden, ibland lite snabbare och ibland lite långsammare (tror jag). Kör en del för tillfället så det är lite störande. Ibland hjälper det att greja lite där man sätter i bältet. Läste någonstans att det satt någon kontakt under förarstolen? Något annat tips?

Min huvudfråga är: måste skiten funka på besiktningen? Om inte, är det bara att klippa av någon sladd eller så för att slippa blinket?
I förar respektive främre passagerarstol finns avkännare som känner av om någon sitter i sätet, dock så kan det hända att om du lagt något i passagerarsätet så kan varnaren sätta igång, Har du en barnstol monterad i främre passagerarsätet? Kontakten som stänger av varningen sitter i bälteslåset för respektive säte fram. Hur besiktningen ser på det hela vet jag inte.

Mvh GK
gnestakalle skrev:I förar respektive främre passagerarstol finns avkännare som känner av om någon sitter i sätet, dock så kan det hända att om du lagt något i passagerarsätet så kan varnaren sätta igång, Har du en barnstol monterad i främre passagerarsätet? Kontakten som stänger av varningen sitter i bälteslåset för respektive säte fram. Hur besiktningen ser på det hela vet jag inte.

Mvh GK
Ingen barnstol. En kartbok och kanske lite skräp. Kan ju ta bort det.. Får la kolla lite på bälteslåsen helt enkelt.
Tyckte det var väldigt pilligt där vid bälteslåsen så jag provade och rycka ur de kontakterna under sätet ett par gånger men när det inte hjälpte tog jag ur lampan ur instrumentpanelen, slutade ticka då också.

Där är 2 skruvar med plasthattar.en f&ou[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en &qu[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]