Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hejsan, de var dags för byte utav oljan i bakaxel samt växellåds oljan!

Har försökt och försökt men får inte av muttern till påfyllningen på bakaxeln. Den är såpass rostig så jag inte får av den. Hur ska jag bära mig åt? Sen vart sitter ur tappningen på axeln? har kollat under, trodde att de var samma som på 740 men kunde ej hitta. kan de vara så att dom tog bort ur tappnings bullten? Så man bara skall fylla på? Låter konstigt enligt mig, men de är vad jag har hört på annat håll.

Sedan så V-lådan då, hur ska jag bära mig åt för att fylla på oljan? "Har M90 lådan"

Tacksam För Svar!

Mvh Dedron
Nedersta skruven som håller bakplattan på klumpen lossar du, då rinner oljan ut ur det hålet.

Spontant nyttjar jag värme på sånt som är fastrostat, men här vete sjutton. M90 har jag aldrig hållit på med.
Får du inte loss påfyllningen ( nivåpluggen) så kanske det inte är en så bra idé att ta ur oljan ö h t.

På m90 skall pluggarna sitta i bakändan på lådan
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 90#p374540
erikn skrev:Nedersta skruven som håller bakplattan på klumpen lossar du, då rinner oljan ut ur det hålet.

Spontant nyttjar jag värme på sånt som är fastrostat, men här vete sjutton. M90 har jag aldrig hållit på med.

En liten fråga bara: På bakaxeln, rinner då oljan mellan bakplattan och klumpen eller är det själva avtappnings skruven?
Den nedersta skruven som håller bakplattan är samtidigt en avtappningsplugg. Hålet går alltså rätt igenom och oljan rinner ut genom hålet.
Vad är det för olja man ska ha i bakaxlen och hur mycket? ;-//

Där är 2 skruvar med plasthattar.en f&ou[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en &qu[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]