Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Korkad fråga kanske, men har den inget hörlursuttag? Det är ju standard när man kopplar bärbara enheter till en bilstereo. Se bara till att ha volymen på runt 90-100% på telefonen.
Kollade precis specarna på nämnda telefon och den har en vanlig 3,5 mm ljudutgång. Får du ljud ur hörlurar kopplade till telefonen men inte in till AUX-ingången så är det nog fel på AUX-ingången.
Jag köpte en AUX - AUX sladd på Kjell & Co, men den funkar inte. Tittar man på kontakten till Sonys medföljande hörsnäckor så ser man att de (naturligtvis?) ser liiite annorlunda ut. Telefonen indikerar dessutom att den inte känner igen "hörluren". Jag har kontaktat Sonys support i ärendet.
Gart skrev:Jag köpte en AUX - AUX sladd på Kjell & Co, men den funkar inte. Tittar man på kontakten till Sonys medföljande hörsnäckor så ser man att de (naturligtvis?) ser liiite annorlunda ut. Telefonen indikerar dessutom att den inte känner igen "hörluren". Jag har kontaktat Sonys support i ärendet.
Jag kan tänka mig att Sonys originallurar är 4-poliga, dvs du även har mic på sladden. Detta är helt okej, det är ändå en 3.5mm-kontakt, men telefonen BORDE VERKLIGEN även klara att spela ljud genom en vanlig 3-polig 3.5mm-kontakt. Det är inte så att du inte får in kontakten helt pga plastdelar som är ivägen för att få ner kontakten i telefonen?
På original hörsnäckekontakten finns en plasttapp som inte finns på standard aux-kabel, kontakten går inte i helt pga detta
kan ibland få ljud i en kanal.
Shudnawz skrev:
Gart skrev:Jag köpte en AUX - AUX sladd på Kjell & Co, men den funkar inte. Tittar man på kontakten till Sonys medföljande hörsnäckor så ser man att de (naturligtvis?) ser liiite annorlunda ut. Telefonen indikerar dessutom att den inte känner igen "hörluren". Jag har kontaktat Sonys support i ärendet.
Jag kan tänka mig att Sonys originallurar är 4-poliga, dvs du även har mic på sladden. Detta är helt okej, det är ändå en 3.5mm-kontakt, men telefonen BORDE VERKLIGEN även klara att spela ljud genom en vanlig 3-polig 3.5mm-kontakt. Det är inte så att du inte får in kontakten helt pga plastdelar som är ivägen för att få ner kontakten i telefonen?
Du hade helt rätt! Skalet jag valt var lite i vägen så kontakten gick aldrig helt ner i botten. Problemet löst! :D

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]