Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Örjan
Hej igen, Nu har jag fixat min vinkelväxel hos en mekkille, det var en axel men nåt kugghjul som lossnat inne i vinkelväxel??

Men jag har märkt att om jag frikopplar bilen och låter den självrulla tex på en parkering, bromsar bilen liksom upp lite, har inte kvar samma rull på bilen efter detta.

Samt att jag den har blivit mkt slöare efter nu när awd kanske funkar. Det låter inget skumt när jag gör fullt rattutslag på bilen på en stor parkering.

Suck är detta normalt, överväger att koppla bort den där 4hjulsdriften igen på nåt sett.

Mvh
Öjje
Användarvisningsbild
av Loner
"Låter väl normalt", bilen rullar tyngre, och då bromsar den fortare vid "frirull" och blir jobbigare att få upp farten på.

Vad är det för bil då?
Användarvisningsbild
av Örjan
Hej igen

Det är en v70 AWD T5 (97)

Innan hade jag mkt mer tryck i turbon , den axade på fint , men nu är jag lite besviken...

Vill dock bara veta om det skall vara så ..

Mvh
Öjje
av jbl
Vet inte hur det är att köra utan AWD driften men det blir ju helt klart mer motstånd när det fungerar så att säga.

En AWD bil tar ju 1dl mer per mil så det borde nog märkas utan och med AWD.
Användarvisningsbild
av Örjan
Så det kanske är i sin ording nu då?

har provar att spinna loss men framhjulen men det går fan inte, stämmer det med eller, den driver på bakhjulen med.

Bökigt detta är med AWD.....snyft.
av jbl
Ja det är inte lönt att försöka spinna på asfalt för då kan det gå sönder.
Användarvisningsbild
av ketto
nej nej! Inte asfalt! Blir en dyr historia igen om du har otur! Prova en lerig väg eller lösgrus! En åker, stor gräsmatta, va som helst som e lätt att spinna på isf!
Senast redigerad av 1 ketto, redigerad totalt 0 gånger.
av Frigge
Bilen blir ju helt klart tyngre att dra om drivningen fungerar som den ska.
Tex om du rullar frikopplat sakta o svänger, då stannar ju nästan en AWD (med Visco). Så du kan nog räkna med att det fungerar nu.
Användarvisningsbild
av Örjan
Okidoki

tack så mkt , detta forum rockar som f_n......

Mvh
Glad V70 ägare

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]