Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Eleonore
Hej!

Måste beställa 1st broms skiva höger bak samt bromsbelägg fram och bak inkl en huvudcylinder, vart tycker ni man ska beställa ifrån? mekonomen, ad bildelar,skruvat.se?

Tack

//Eleonore
Användarvisningsbild
av Nexus
Biltema är inte fel köpa från. Då kan du byta båda skivorna bak och klossar runtom för pengarna du sparar mot t e x köpa mekonomen.
Bromsdetaljer byter jag alltid i par på samma axel.
Skruvat har oxå bra priser med våran forums rabatt :D
av Denzar
Vojje skrev:
Denzar skrev:Kallas slang vojje. Att man orkar påpeka allt o_O
Skruvat med rabbatkoden är fint, jag rullar eller vad den var.
Så pass. Vart pratar/skriver man på det viset? :lol:

Annars är Skruvat inte allas favorit här på forumet,

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 55&t=78004
Nu när du säger det.. Köpte hjulnav bak till bilen, navmuttern passade inte min modell, samt skruven för att hålla fast skivan.
Fick till svar att skicka tillbaka den fast jag verkligen poängtera att jag löste det ändå. Ville bara att dom skulle se över navet så inte nästa person får samma sak.
Sen tog det en jävla tid att få grejerna fast det fanns på lager!

Lägger in det i skruvattråden ;)
Eleonore skrev:Okej.

Så 1st skivbroms bak,och en fram samt bromsbelägg fram och bak inkl en cylinder? menar ni då? finns det ens huvudcylinder på biltema?

Behöver även köpa en dragkrok! är det värt att köpa en från bildelsbasen? är det onödigt att köpa en beg dragkrok? såg en för 749kr

typ denna

http://www.bildelsbasen.se/?index=stock ... d=23773639

//Eleonore
Du kanske redan visste om det men det är ett måste att typskylten finns kvar på dragkroken om du skall köpa en begagnad.
Det är nämligen så att du måste registreringsbesiktiga bilen för dragkrok och då måste du uppvisa en monteringsanvisning för exakt den kroken som sitter på bilen.

Det var såhär förr iaf.
Däck dimensioner

Kapa fälgarna så de blir till kugghjul […]

Tydligen knasar backkameran med denna så und[…]

P0171

Tror den sitter i motorutrymmet men däremot v[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Jag tror dessa är till 14" men kan ha fe[…]