Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av problemkanske
Bilen startar och dör efter ett par sekunder eller direkt när jag backat ut från carporten. Kall el varm spelar ingen roll. Försöker starta bilen igen men den går ej igång. Startmotorn går runt men inget händer. Väntar ett par minuter och försöker igen och vips går den igång. På detta viset håller den på, detta kommer tätare och tätare. Frågat verkstad och det kan vara vad som helst säger de. Vi har bytt tändstift och bensinpump. Runt ett av tändstiften var det rätt mycket olja. Bilen har gått ca 37xxx km. Någon som haft samma problem el har några tips ?
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: flyttad till rätt forumsdel
av Volvokenta
Hade liknande problem på sambons Volvo 850 och på den visade det sig vara bensinfiltret som behövde bytas. När det väl var bytt så fungerade bilen utan problem. Nu vet inte jag hur det är med bensinfiltret på V70, men till 850 var det inte många kronor det handlade om, så är det lika billigt till din kärra så skulle jag börja med att byta det.
AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]

Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]