Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Demontera laddregulatorn och kontrollera kolen. Kontrollera även alla anslutningar till generatorn, du kanske har defekta kablage eller ärgade anslutningar.

Mvh GK
Uäää vad bökig mackapär. Köp en digital!
En analog kan i vissa mätningar vara rätt apparat och fungerar i dom flesta övriga fall utmärkt. En bra digital mätare kan vara bra när man vill ha mer exakta mätningar.

Mvh GK
av Kena
gnestakalle skrev:
Uäää vad bökig mackapär. Köp en digital!
En analog kan i vissa mätningar vara rätt apparat och fungerar i dom flesta övriga fall utmärkt. En bra digital mätare kan vara bra när man vill ha mer exakta mätningar.

Mvh GK
Kan jag hålla med om, men jag har svurit mer än en gång åt att ägnat flera timmar åt felsökning när man tittat på fel skala...
Användarvisningsbild
av erikn
Men ska du mäta på lambdasonden är den analoga vad du vill ha. Digital hänger aldrig med i svängningarna.
av Kena
erikn skrev:Men ska du mäta på lambdasonden är den analoga vad du vill ha. Digital hänger aldrig med i svängningarna.
Har du inte prövat en Fluke med stapel? där ser man svängningarna, men visst funkar en analog med :D
Användarvisningsbild
av erikn
Nej, helt klart har jag inte det. Visste inte att de hade det. Har äldre och enklare modeller, har aldrig haft behovet av en Fluke förrän nu då.
Stefans 968

Hittade ett test där tidigare ägare &aum[…]

Råd vid punktering

Volvo har ljudisolerade däck på vissa b[…]

Någon som vet vart denna stora gummiring ska[…]

Kamremsras

Ok, så frågan blir då om man ska[…]