Dessa eländiga gupp.
Varför kan man inte se till att dom som missköter sig blir stoppade och alla som sköter sig slipper dessa otyg.
Är fruktansvärt trött på gupp. En av dom största skälen till att jag köpte en Xc bil är guppen i Stockholms trafiken orkar inte sitta och oroa mig att det slår i överallt som det gjorde innan. Samt sommartiden har jag höjt så nu säger några polare har du byggt en Xc av cabben med. Är nog ungefär lika mycket luft mellan däck och skärmandes på den som den riktiga Xc nu
Även dessa eviga inslag av kullerstens partier har inte i en modern väg att göra tycker jag. Nej måste finnas en bättre väg att gå till väga med buskörandet än att bygga sämre och sämre vägar.
Finns många mer saker som jag stör mig på hur man bygger vägar nu på senare år men ska inte trötta ut er. Funderar på vilket parti man skulle gå med i och försöka ta det den vägen och kanske få ihop röster så man kan få lite stop och ändring på utvecklingen. Snart har vi säkert fartgupp på motorvägen med annars. Har redan hittat ett ställe där det smugit sig in ett gupp på påfarten till motorvägen visserligen i början av på farten men ändå. Det är dags att börja säga stop. Och börja införa sund förnuft.
Senaste revideringen av farten på olika vägar är ju också så man nästan smäller av. Gillar inte att köra olagligt vill behålla körkortet samt känner inget måste att bryta mot bestämmelser, men 40 km/h på en tidigare 70 väg är löjligt. Den vart reviderad till 50 i föra ändringen och nu 40 jag brukar ligga i vägrenen där och blir omkörd hela tiden av bilar som inte orkar bry sig. 50 kan jag köpa det är okej men 40 är löjligt på den vägen. Är jämförbart med att 30 sträckorna skulle få 5-10 km/h skulle inte vara många som orka bry sig i längden då utan leder bara till egna insiativ på fart sättning.
Vad rekommenderar ni för parti som det skulle kunna gå att få lite gehör i på trafikfrågor är det något av dom 2 stora eller skulle det gå även i ett mindre parti. Eller kanske en helt annan instans som man skulle försöka snacka in sig i.
Är väldigt neutral på partier då jag tycker dom har alltid en del bra saker och en del mindre bra som gör att man ändå inte delar hela deras partiprogram. Därav öppen för sprida förslag.
Med vänlig hälsning,
Andis