Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjenare!

Jag har nu skruvat av hela systemet precis efter flexen! Startade bilen och varvade lite, verkade helt okej då. Så troligen är det katalysatorn som har kollapsat, frågan är då, är en katalysator från biltema okej att slänga på? Eller är den helt skräp?

Jag ska ut och provköra den också för att se om det funkar då också. Återkommer med resultat.

Jag ringde till bilia och de skulle ha 5500 kr för arbetet och delen. Har verkligen inte råd med det så överväger starkt biltemas nu.

Glömde skriva det innan men befinner mig i Stavanger, Norge så allt är i NOK :P

Cheerios
Hej igen!

Har nu provkört bilen lite också och den går som den ska med avgasröret och katten avskruvad. Här i Norge är det dock inte lika vanligt med Volvo så någon katalysator kunde de inte få tag i förrän nästa vecka! :O Kan man skruva/svetsa dit ett rör bara så länge tills att jag ska hem till sverige och sen fixa det vidare hemma?

Har en 2,0 liters motor, fann en 2,5 liters motors katalysator, hur funkar det med den?

Cheers
Jo de har ju Biltema här i Norge men de verkar inte vilja ha grejer på lager i vart fall! Nu håller jag på att fixa min katalysator genom att skaka ut innanmätet och slänga på det igen och hoppas att det funkar för att sen köra hem till sverige iaf! Får bli så som nödlösning!
Stefans 968

Hittade ett test där tidigare ägare &aum[…]

Råd vid punktering

Volvo har ljudisolerade däck på vissa b[…]

Någon som vet vart denna stora gummiring ska[…]

Kamremsras

Ok, så frågan blir då om man ska[…]