Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har köpt en XC60 my13 med R-design men dragkåpan som täcker det delbara draget när det inte används är i svart plast. Finns detta inte i silver så att det smälter in i R-design platen?

Om inte hur har ni löst detta? går den att lacka? vad är det för färgkod?

//Jimmy
Senast redigerad av 1 JimmyK, redigerad totalt 0 gånger.
Har sett ett foto i en tråd här där ägaren har lackat kåpan i silver. Blev väldigt snyggt.
Leta runt lite så lär du hitta tråden.
JimmyK skrev:Har köpt en XC60 my13 med R-design men dragkåpan som täcker det delbara draget när det inte används är i svart plast. Finns detta inte i silver så att det smälter in i R-design platen?

//Jimmy
Har nu hittat rätt efter lite goggle.
Färg är Volvos 426 silver har artikelnr 9437284, Obs! bara baslacken som ska användas ej denna klarlacken. Klarlacken beställs med artikelnr 9437467 och är matt klarlack.

Hittade detta i monteringsanvisningen för Skidplate för v60 och det bör vara samma färg på v60 Skiplate som på XC 60 R-design plate.

http://accessories.volvocars.com/Access ... -1/NOTHING
JimmyK skrev:Har köpt en XC60 my13 med R-design men dragkåpan som täcker det delbara draget när det inte används är i svart plast. Finns detta inte i silver så att det smälter in i R-design platen?

//Jimmy
Så här blev resultatet, enda skillnaden är att R-Design platen är helt slät och kåpan har en skrovlig yta men färgen blev samma.

Bild
Tjusigt. Jag har också fått min kåpa lackad, ser ju bedrövligt ut med en svart plastkåpa på den silvriga plasten.

/Martin
Lackade själv, vattenslipade skyddet först och sen på med lite plastprimer innan jag la på färg och klarlack. Köpte paketet med både färg och klarlack på bilia, köpte ingen matt klarlack utan körde på ändå..
Blev riktigt snyggt! Eller rättare sagt, ser precis ut så som man skulle förvänta sig att det skulle se ut... Dvs om bara de olika avdelningarna på Volvo kunde prata med varandra. Det svarta skyddet är ju pinsamt!

Oljesticka brukar finnas även om där &au[…]

Hej, väcker liv i denna tråd igen. Var[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Har du skruvat ur stiften och kollat hur dom ser u[…]

Jag tänker... försäkringsbolaget? T[…]