- mån 30 jul 2012, 21:27
#666749
Hej!
Var ut och tittade lite under huven på bilen och upptäckte att det var lite kladdigt på tryckröret som kommer från turboaggregaten.
Det är en D5 205hk som har gått 14000 mil, men inte ska det väl se ut som nedan?
Har inga felkoder och tycker den går som den ska, men jag har förlängd garanti så är det dags att byta aggregat vill jag såklart få detta gjort på denna garanti.
Jag ska in om ett par dagar (till samma ställe där jag köpt den) och få sittdynorna bytta, och tänkte samtidigt låta dem titta på detta. Om det nu skulle vara så att något måste bytas (turbo tex), hur ska man garantera att verkstaden säger sanningen om det är dom som tvingas stå för kostnaden?

Uploaded with ImageShack.us
Var ut och tittade lite under huven på bilen och upptäckte att det var lite kladdigt på tryckröret som kommer från turboaggregaten.
Det är en D5 205hk som har gått 14000 mil, men inte ska det väl se ut som nedan?
Har inga felkoder och tycker den går som den ska, men jag har förlängd garanti så är det dags att byta aggregat vill jag såklart få detta gjort på denna garanti.
Jag ska in om ett par dagar (till samma ställe där jag köpt den) och få sittdynorna bytta, och tänkte samtidigt låta dem titta på detta. Om det nu skulle vara så att något måste bytas (turbo tex), hur ska man garantera att verkstaden säger sanningen om det är dom som tvingas stå för kostnaden?

Uploaded with ImageShack.us