Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Inga planer att tvätta bilen? :lol:

Men varför har du valt sån där montering av basen? Tar ju onödig plats och ser inte direkt diskret ut. :)
Och om inte mina ögon sviker mig ser det ut som du även har 6x9or monterade där.... Det är ju inte direkt optimalt... :/
Användarvisningsbild
av Ståhl
Sitter en till bas innaför den som syns.. svårt att förklara med den agerar "hjälpbas" åt den andra. Är ett jädrans ös i grejerna.
Och varför är det icke-optimalt att ha 6x9or där?
Användarvisningsbild
av Nexus
Var ej meningen skicka halvtrasiga saker. Hade inte kollat så noga på de. Fick på köpet när jag köpta annat godis. ....
Ja ja men de var ju gratis för dig och kosta för mig skicka :P
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ståhl skrev:Sitter en till bas innaför den som syns.. svårt att förklara med den agerar "hjälpbas" åt den andra. Är ett jädrans ös i grejerna.
Och varför är det icke-optimalt att ha 6x9or där?

Då borde du byggt en riktigt bandpasslåda istället :) Betydligt mer optimalt. Även en vanlig låda med basarna brevid varandra brukar ge bättre resultat.

Ang. 6x9orna. Dom förstör ljudbilden. Det mest optimala är att bara ha högtalare i framdörrarna och en bas i skuffen. Men det är lite överkurs.
Dock som regel bör man inte ha andra högtalare så nära basen/arna, just för att det brukar förstöra mer än vad det gör nytta.

Nu vet jag ju inte vad det är för grejor du har, om det är "skit" eller kvalitegrejor. Men med sämre saker kan fler högtalare upplevas som en förbättring, men det betyder inte att det är rätt :D

Felet många gör är att dom kastar ut massor av pengar på en/flera basar, sen snålar på framsystemet. Ett bra framsystem är mycket viktigare än en fet bas!

Ovanstående är vad jag har lärt mig av folk som håller på med seriösa ljudbyggen/tävlingar, samt av egna experiment :)
Men i slutändan är det du och dina öron som bestämmer. Ljud är väldigt induviduellt. Vad som låter bra för mig kanske låter skit för dig, och tvärtom.

Men nog om ljud. Ut och tvätta bilen med dig :wink:
Användarvisningsbild
av Ståhl
En tvätt hade varit i sin ordning ja, om man haft nånstans att göra det så. Vägrar köra den i nån automattvätt.

Jaja, jag är nöjd med ljudet, skulle dock ha byggt en annan låda. Då lådan som sitter där nu är beräknad fel och för en helt annan bas.
Användarvisningsbild
av Ståhl
Hihihi,
Svängde förbi herr Dalmans påvägen upp till Mora i fredags och fick lite prylar.
Och ett par hela baklysen kom ju till användning.

Bild
Matta lysen, dock är dom även en aning "papprade" där också.

Bild
På med lite toningsfärg.

Bild
Och vips så satt det ett par hela baklysen på bilen, kanske inte världens lagligaste.

Nåja, har lite mer grejer som ska på bilen också. :wink:
Användarvisningsbild
av Nexus
tycker det där med ha all bas bak inte är så kul. Man vill ju ha bra ljud bakifrån oxå inte bara DUNK DUNK.
Börjar bli stil på bilen men du måste nog ta inhandla ett fett slutrör till bilen från Biltema 8)

Jag har hört det går att ta bort den […]

740 som krånglar

Hej Har röktestat motorn och det finns INGA l[…]

Slut med trafikinformation via RDS

Ja, via lokalradion (P4). Men det är pratad i[…]

230fk går snålt

Nej nej jag bara visade vad jag menade med fullgas[…]