Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Peckham
Hejsan !

Jag är i färd med att köpa en XC60 och då en begagnad ! Därför ber jag er om hjälp, ska ja köpa AWD eller räcker det med FWD, ja kör bara stad/landsväg.........

Har -09:orna några barnsjukdomar? Vad tkr ni är ett bra pris för en XC60 som gått 12-13000km och är diesel ?

Tacksam för all hjälp jag kan få :)
av Lövet
Om du inte känner behov av AWD så har du många fördelar att låta bli det. Lägre förbrukning, lägre skatt, lägre risk för reparationer.
Användarvisningsbild
av MartinS
Volvos dieslar akall väl fungera fint en bra bit mer än 14k så det är väl ingen fara, med det är väl kamrem sm skall bytas på dom misstänker jag?! Jag tror du klarat dig fint med fwd men det är juupp till var och en.

Jag känner inte tll några direkta barnsjukdomar på xc60 mer än lite dörrlås som gett upp eller trilskats vid kyla. Handbromsen kan lägga av också men det är inget man kan kolla, bara otur om det händer. Över lag tror jag faktiskt xc60 har klarat sig bra från barnsjkdomar men ja kan ha fel.

/Martin
av Peckham
Okeey!

När ska kamremmen bytas? Antar att det kostar lite ? :)

Förresten, vad tkr ni är ett bra pris på en :

Volvo XC60 2.4D AWD - 09 (ca 12000km)
resp.
Volvo XC60 2.4D FWD -09 Momentum (13000km)
?
av Lövet
Kamrem byts vid 18000 mil. Det är inte alls lika dyrt som på många andra märken.
Användarvisningsbild
av MartinS
Enklast för att få en prisbild är ju att kolla på blocket och jämföra. Spontant känns det som annonserat pris ligger runt 220-240k för dessa två bilar!? Men det finns ju riktigt snilkutrustade och summum med extra allt, så priserna varierar ju såklart.

Det känns som att begpriserna är ganska lika för 2.4D FWD och AWD, det är annat som avgör.

/Martin
Ford hobby husbil chassinummer

Om ett fordonsidentifieringsnummer stansas in p&a[…]

Hej, väcker liv i denna tråd igen. Vart[…]

Normalt ska den visa ungefär 0,5V med kall m[…]

Tror också att det är den vita och brun[…]