Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av umekille
Just nu verkar det som att "Blocket" fungerar som en prissättare.
Välskötta bilar tenderar inget högre pris än en medels bruksbil.
Det kostar ju mer i slutändan hämta en skånebil av en Lulebo än
köpa bilen till samma kostnad på hemorten. Lokala prisbilder
som förr existerade finns inte mer.
Generellt är det ju så att marknaden avgör vilket priset blir. Vad det gäller blocket så tror jag det är svårt att se någon särskild tendens då man aldrig vet vad bilar till slut säljs för. Man vet bara vad folk begär.

Bilar med rätt utrustning säljs lättare och säljaren behöver troligtvis inte pruta lika mycket som de som säljer trista dussinbilar även om utsatt pris är nära varandra.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Ja precis.
Fina välvårdade bilar är mycket mindre "prutbara" än bilar i sämre skick.

Sen kommer det alltid, ALLTID finnas folk som tror deras bilar är värda guld, även om det egentligen inte är något speciellt med dom.
Jag såg t ex för en tid sedan en 855a på blocket. T5, rätt risig ( ev. något bättre än min 855), ingen taklucka (min har glas), kass ECC (min fungerar fint), gått ca 29k (min har gått 27k eller nått sånt), årsmodell -96 (min är -95a). Ingen speciell utrustning eller styling.
Och till sist - kass toppackning, samma fel som på min. Den ville han ha 13k för :lol: .
Det är 8k mer än vad jag gav för min, och kikar man vidare på blocket finns det massor med mycket bättre objekt för 13k än en med taskig toppackning :roll:

Hej! Nykomling i forumet här😊 Har en XC90 202[…]

installera dragkrok

Kollade på skroten och det finns två m[…]

Om Din bil halkar till så kommer också[…]

Ja det är inte helt enkelt, för det m&[…]