Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Inte för att vara kärring mot strömmen, men om jag skulle köpa en bil och har ett antal krav på utrustning så kollar man väl dels att specen på den tilltänkta bilen stämmer med verkligheten, men framför allt, man testar ju så att alla saker fungerar på bilen, och då lär man ju märka att det saknas sätesvärme??

Inget jag skulle kolla i normala fall kanske, men det låter som att ts valde bilen på grund av detta tillbehör.. Försvarar inte säljarens bemötande mot dig nu, men att det kan bli feltryck är ju inte så konstigt, men nu får han ju på något sätt lösa det kan man ju tycka..
av Lohman
Tack för responsen där ute!

Det är en äldre herre på Helmia i Karlstad , och som sagt så skiter ju han i oss nu när han har fått degen.
Men men , jag är inte nöjd ännu ..... Hehe!
av Steff 99
I detta fall så ersätts baksätesvärmaren av integreradebarnstolar! Där i ligger även ansvar som ligger på mej som köpare speciellt när man köper begagnat att kolla funktion, som flera kommenterar.
Även som säljare är det svårt att veta vad som finns på varje modell , eftersom det sker förändringer hela tiden vad det är för utrusting som ingår och inte.
Specen på bilen kan innhålla standardutrustning, när man lägger till options så kan något i grundspecen försvinna och ersättas av exv. då av barnstolarna som tillkommande option.
Självklart kan man ta en dialog med säljaren och se var det leder, det finns drivor av andra beg V70. att ev byta till.
Användarvisningsbild
av akterspegel
Jag råkade ut för detsamma när jag köpte min i november utav volvobil.
Baksätesvärme var då ytterst intressant med skinnklädsel och pga vi har fått en dotter och en sitter med henne i baksätet, svaret var detsamma, elvärmen försvinner när man köpertill integrerade barnstolar, elvärme var med i speclistan, den borde dom väl ha tagit bort men jag gjorde inte någon bigdeal utav det, det är som det är..
Användarvisningsbild
av Bilnörden
Det tycker jag är j****t dåligt av någon som har som arbets uppgift att sälja Volvo bilar inte har koll på, åf som säljare andra märken kan ju inte ha kolla på detta men en Volvo säljare ska inte göra dessa misstag, det har ju alltid varit så. Integrerade barnstolar=ingen värme i baksätet. Mycket dåligt......
Användarvisningsbild
av akterspegel
Så stog det i min beskrivning också men det var på volvobil och förklaringen var att det per default är värme bak men den faller bort när man väljer stolar, acceptabelt fel när man säljer massor av bilar varje dag men misstänksamt vid privatförsäljning, han borde känna sin bil bättre än så!

Alla särskrivningar kan säja att han har ett annat språk typ engelska som modersmål.
Användarvisningsbild
av bem
Hej,
Om det är nån tröst:

1) Jag var på Helmia i residensstaden och kikade på V70 för ett tag sen, tyvärr hade de varken nån V70 jag var intresserad av och tyvärr var det några äldre herrar som är säljare som jag inte riktigt tycker var så serviceintriktade man kan kräva när man står och kikar på bilar i 250-300 tkr klassen. De kan säkert bättre än det jag hann se när jag var där, men inte riktigt det förtroendeingivande sätt man önskar sig när man står där och funderar. Det blev bilköp hos annan Volvoåterförsäljare men det berodde i och för sig mer på att där fanns bilen jag ville ha.

2) Jag har haft V70 både med och utan stolsvärme i baksätet. Hade en V70 1997 som hade stolsvärme bak och det var mycket bra, sen var det en V70 2001 som inte hade stolsvärme bak (den hade ingererade bilbarnstolar bak, men den hade ändå inte möjlighet till stolsvärme bak även utan den utrustningen) och idag har jag en V70 2014 med stolsvärme bak igen.
Man klarar sig hyfsat bra utan stolsvärme bak, jag löste det billigt och enkelt genom att ha sittunderlag liggande i alla säten (även fram). Funkar riktigt bra. Prova det skall du se. Se bild på sittunderlägg som jag använde (37 x 30 cm), kostar inte många kronor.

/Bo

Bild

840 kPa motsvarar 8,4 Bar vilket är alldeles […]

Hade varierande tomgång i min 99a 2,5t F&oum[…]

Hej! Ja deras universal damask var för kort […]