Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Motorn startar perfekt för att gå i två minuter, stannar sen och går inte att starta direkt. Får stå i två minuter, startar sen och går perfekt i 1.30 till 2 minuter för att sen stanna igen. Går inte att starta före två minuter gått, men sen startar den perfekt, spinner som en katt i två minuter igen för att sedan dö!?
Spelar ingen roll om jag kör fullas eller tomgångsvarv, den ger alltid upp efter 1.30 till 2 minuter.

Någon som omg kan hjälpa mig med problemlösning?

(Har oxå haft startproblemet pg av problemet med ejectorpumpen när det blir lite soppa i tanken (under tio liter)och lite lutning, vid ett flertal tillfällen.)
Övriga härliga fel på min V70. Klockan går baklänges, helljus dioden som indikerar om helljuset är på eller av fungerar bara när det är fuktigt ute. Höger främre fönsterhiss död precis som yttertempmätare och höger backspegel. Eluppvärming av backspegel fungerar bara på v sida, ej höger. C-lås höger framdörr fungerar inte. I övrigt är den bra....
Jo, en kass dim (i eller l i mitten ? :) har jag utan tvekan... Men sannolikt är det två separata fel eftersom jag kört med de icke motorrelaterade felen ett längre tag.
En mekaniker gissade nyss på oxiderade kontakter till bränslepumpen som gör att kablaget till pumpen slutar funka när en viss värme uppnås. Därav den regelbundna cykeln på startat stopp problemet. Inte ovanligt heller.
Förmodligen är det kablaget som felar även i framdörren eftersom datamodulen i dörren är ny.
Tankade fullt från kvarts tank. Nu går bilen klanderfritt igen. Antingen kyler bensinen i tanken bränslepumpen så att de oxiderade kablarna aldrig förlorar kontakten eller så är det extraktorpumpen för fördelningen av soppan mellan tankhalvorna.
Lutar mer åt oxiden eftersom det var så mycket soppa kvar.
Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]