Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Visst är det bekvämt med gasolgrill, men om jag tvunget måste välja en grill att ha för resten av livet skulle jag nog ändå välja kol. Tycker det blir godare på kolgrill, och jag tycker det är svårare att bränna maten över kolbädd.
Lite återkoppling & reflekterande..... först när vi flyttade in i huset införskaffades en Weber 57cm kolgrill med sidobord (kommer inte ihåg beteckningen) men den såldes snart för att gå över till gasol. Nu i efterhand så ångrar jag lite att jag sålde kolgrillen då det ena inte nödvändigtvis behöver utesluta det andra.... en stark fördel som kolgrillen har som de flesta gasolgrillar inte har (såvida den inte har infraelement som komplement till de vanliga brännarna) är att kolgrillen kan komma upp i en värme som den traditionella gasol grillen inte kan.

Med handen på hjärtat så är gasolgrillen helt enkelt enklare att använda....mer praktisk helt enkelt.
I de bästa av världar så kan jag tänka mig att entusiasten har både gasol, kolgrill & smoker.....varför begränsa sig :wink: Smoker hade inte varit fel att testa....synd bara att de som är bra är så dyra.

Fick tag på en stor & fin mörad fläskytterfilé som åker på grillen om några dagar.... faktiskt en av favoriterna då resultatet alltid blir bra.... & väldigt gott.
Gasolgrill är otroligt bekvämt. Är på jakt efter en ny, efter att min Landmann tjänat i 8 år.
Funderar stark på en bra Weber gasolgrill.

Delar inte uppfattningen att fläskytterfilé är det bästa att grilla. Det är ju en renskuren fläskkotlett som fått ett finare namn.

En hängmörad biff eller oxfilé faller mig bättre i smaken.
Värme i kupén laddhybrid

Det är en T8 -22 med elvärmare

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen Luc[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]