- tor 19 jul 2012, 23:37
Kanske värt att kolla detta alternativ med någon som säkert vet om du kan använda en motor från V70N enligt mitt resonemang. Om det praktiskt är rimligt, etc. Då ökar ju utbudet på motorer och det borde vara lättare att hitta en.
Eriks skrev:/.../Nu till det tråkiga. Det finns nästan inga motorer att få tag i till min bil. :evil:Är du säker? Motorn på t.ex. V70N 2,4D/D5 MY06-MY07 borde ju mekaniskt vara samma i grunden motorn i din bil. Men givetvis skiljer ju hjälpaggregat, kablage, fästen, slangar, mm. mellan V70N och V70II. Men en motor från en V70N som du strippar på allt och flyttar över motsvarande detaljer på från din gamla motor borde ju kunna lyckas? Givetvis gäller ju detta allt kablage och slangar också. Men placeringen av givare på själva motorn borde ju stämma. Allt kring motorn som tillhör avgasrening etc. behåller från din befintliga motor. Din styrbox och mjukvaran borde kunna fungera utan problem även om motorn kommer från V70N, den är ju samma rent mekaniskt och bestyckad med samma givare vad jag vet.
Gamla D5244t4/5 motorerna från 07 passar inte/.../
Kanske värt att kolla detta alternativ med någon som säkert vet om du kan använda en motor från V70N enligt mitt resonemang. Om det praktiskt är rimligt, etc. Då ökar ju utbudet på motorer och det borde vara lättare att hitta en.
낙타 S90 T4P MY20 + XC40 T2 MA MY21 + Versys 1000 MY22
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."
"What one learns one might forget. What one has understood one never forgets."