Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Frode60
Hei !!!

Er det noen som har V60 D4 AWD Summum som har noen kommentarer ?
(Vet det er en 2,4 163 hk bi-turbo, kontra 2.0 163 hk).

Hva synes du så langt med bilen ?

Er det Haldex 5 AWD ? Hva er forskjellen mellom 4 og 5 ?

Jeg har idag Volvo S60 D3 Summum 2011 mod. (reg. i 2010) men har nå lyst på denne V60 :)
Användarvisningsbild
av crumpets
Det må vara haldex 5 men det är väl fortfarande bara 7 000 i prispåslag för att få den större motorn, vilken ev. lär kunna gå att polestartrimma sen. Definitivt värt det trots den sämre awd-funktionen skulle jag nog vilja drista mig att påstå.
Användarvisningsbild
av Frode60
Etter å ha lest tråden om Gen 4 og 5, så tror jeg heller venter med V60 D4 AWD. Jeg vil ha en AWD der alle 4 hjulene drar samtidige når det trengs og ikke at forhjulene spinner !

Selv om en for en 2,4 l. motor med 420 nm :)

Dette er ikke bra Volvo ! Skal ta det opp med forhandleren her i Norge.
Användarvisningsbild
av crumpets
Handlarna i sverige har ju fått informationen att gen 5 skulle vara bättre enligt den andra tråden. Jag gissar att volvo ljugit för handlarna i norge på samma sätt tyvärr.
av perhall
Om jag köpte en sån skulle jag vilja, med Polestar eller på annat sätt, få tillgång till D5-effekten. D4 2,4 AWD känns strypt och seg, det är min bestämda uppfattning./PH
Användarvisningsbild
av Frode60
Det er verre med Polestar i Norge - det finnes ikke pga. avgiftene ;) Da må en ta en tur til Sverige for å oppdatere fra D4 til D5 :)
av V60D5AWDPolestar
Hej,

Finns ingen uppdatering från Polestar till D4 för V60, om det fanns så skulle nog inte Volvo sälja en enda
D5....

BSR har uppdatering som jag vill minnas ger 245HK för 9000SEK.... Då får du mkt prestanda för
pengarna. Har själv funderat på D4AWD med BSR nästa gång jag byter. Bara inte Haldex gen. V har
de problem som beskrivs här på forumet....
Användarvisningsbild
av Frode60
Nei, det var det ;) Men motoren er den samme, er vel kun software oppdateringen som skiller D4 og D5 ;)

Ja, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med V60 D4 AWD - etter å ha lest de problemene som er med Haldex gen 5.

Men du har en fin V60 D5 AWD idag som jeg kunne ha kjøpt ;) Summum utgave med driver support pakke, premium sound +++ ? :)

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&[…]

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]

Hjälp! Får felkod P030300 med den enkla[…]

Powershit lådan, läs på förs[…]