Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ABS-kransarna är bytta, givarna likaså och nu hoppades man ju att det skulle funka när styrboxen är omlödd och nollställd, men icke ...men min fråga kvarstår: kan bilen göra en självdiagnostik om STC-knappen är intryckt ( bortkopplad) ? Tänkte om det inte funkar att återställa den då efter alla dessa "delbyten" vi gjort.
Har någon erfarenhet om att det var nödvändigt att släcka felkoderna? ( som i detta fallet har visat givare bak)
Vågar inte hoppas för mycket, men fick idag veta att kransarna bak inte är kollade, det var nämligen en annan mekaniker som sa att det kan vara orsaken till allt( för bilen hackar för j***ligt när man bromsar och det kommer från bak , eftersom styrboxen är omlödad, försökte släcka koderna idag men samma felkod kommer tillbaka och den visar på givarna bak! och denna koden är en permanentkod som han sa.Och han trodde inte heller att en reparerad styrbox av sakkunnig ska ge fel .
Tror ni att man kan ha lite hopp nu? för på tisdag åker den in till verkstad IGEN!
Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]