Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

OT
Hur f-n gör man en burnout med en standard XC70? ?:-/
Det blir ju inte ens en "däcksgnällare" med AWD.
sirJon skrev:
camaro69 skrev:OT
Hur f-n gör man en burnout med en standard XC70? ?:-/
Det blir ju inte ens en "däcksgnällare" med AWD.
Men det går med en S70.
Det är viss skillnad mellan en S70 och en XC70. Fast du kanske menade en S70 AWD? :D
Det var ju nån på 85x70klubben med en V70(?) AWD från 90-talet som trodde att hans automatlåda var kass då den slirade så fruktansvärt och dessutom sakta började rulla ner från garageuppfarten då han hade lämnat den med lådan i P.

Visade sig att ena främre drivaxeln hade hoppat ur vilket gjorde att drivlinans enda kontakt med marken var via den slirande viskokopplingen. Roligaste volvofelet hittills, måste jag säga.
Det skulle ärligt talat inte förvåna mig om det skulle visa sig vara något högst ovanligt udda fel.
Min bil är förmodligen ihopmonterad en måndagmorgon alternativt en fredag em...

Har ialf fått tid för en 4hjulsinställning nu i veckan,hoppas att det bara är hjulinställningen som är galen.
Var dock tvungen att byta däcken bak,då de inte bara var olagliga att köra på utan även punkteringsfärdiga (åtminstone hö)
av Andis
Perc skrev:Det var ju nån på 85x70klubben med en V70(?) AWD från 90-talet som trodde att hans automatlåda var kass då den slirade så fruktansvärt och dessutom sakta började rulla ner från garageuppfarten då han hade lämnat den med lådan i P.

Visade sig att ena främre drivaxeln hade hoppat ur vilket gjorde att drivlinans enda kontakt med marken var via den slirande viskokopplingen. Roligaste volvofelet hittills, måste jag säga.
Skrattar.

Ja det var verkligen roligaste felet hittills.

Ska se om jag hittar den tråden vill läsa den :-)

Med vänlig hälsning,
Andis
Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]