Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Martinst
Hei
Jeg har spurt om dette på problemet på flere norske bil forum men ingen har svaret, så jeg håper at noen her har noen erfaringer.
Sorry for at jeg ikke skriver på svensk..

Har en Volvo 850 1995modell som har en rar oppførsel...
Når jeg starter bilen kommer lys i speedometeret, tur teller, bensinmåler og varme måler på men så skrur de seg av, dette kan ta alt fra 2 sec til 5 min. Noen ganger funker det å sette kjørelysene på null og deretter skru de på igjen så jeg mistenker at det kan være en type "fjærbelastet bryter" som har blitt utslitt?

Noen erfaringer og tips til hvordan jeg kan få fikset dette? Er det lett å komme inn til baksiden av kjørelys bryteren uten å knekke plastikk?
av *pettson*
Om du tar bort knäskyddet under ratten så har du kontaktstycken sitter där. Minns jag rätt är dom stora och gula och håller mindre stycken i andra färger. Du har ett av dom stora gula som inte sitter låst och spärrat. Tryck till stycket så det låser. Det bör avhjälpa problemet.
av Martinst
Nei, alle koblinger er OK, gikk over alle koblingpunkt i sted. Lyset skrur seg av etter en stund, og trenger en pause for at det skal virke igjen. Derfor tror jeg det er en typer fjær eller noe lignende som er utslitt?
av Henke3
hade samma problem på min bil, gick att få igång belysningen genom att vrida
ljusomkopplaren till noll och sen på igen.
Fick byta reostaten för att fixa detta.
av Martinst
Henke3 skrev:hade samma problem på min bil, gick att få igång belysningen genom att vrida
ljusomkopplaren till noll och sen på igen.
Fick byta reostaten för att fixa detta.
Så reostaten er den bryteren man regulerer lys styrken på?
Da ska jeg prøve å bytte den
Stefans 968

Hittade ett test där tidigare ägare &aum[…]

Råd vid punktering

Volvo har ljudisolerade däck på vissa b[…]

Någon som vet vart denna stora gummiring ska[…]

Kamremsras

Ok, så frågan blir då om man ska[…]