Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DIDDEDIDDE
Hej igen
Då ska jag inte köra med bilen alls.
En sak som oroar mig lite är att det står på deras hemsida att SRS systemets felkod och DIM felkoden måste släckas. Antar att det kostar mycket pengar och då funderar jag på om man tjänar så mycket på att låta dom laga istället för att sätta in en helt ny.
Användarvisningsbild
av Loppan78
Borde kosta runt 500-800:- på Volvo att släcka.
Sätta in nytt = 10000:-
Laga 2500 + 800 = 3300:-
En skillnad på ca 6700:-. Det är ju pengar man kan ha roligare för, ellerhur?
av defacto
DIDDEDIDDE skrev:Hej igen
Då ska jag inte köra med bilen alls.
En sak som oroar mig lite är att det står på deras hemsida att SRS systemets felkod och DIM felkoden måste släckas. Antar att det kostar mycket pengar och då funderar jag på om man tjänar så mycket på att låta dom laga istället för att sätta in en helt ny.

Eller så lägger du upp en tråd här och ber om hjälp för att släcka fel koder, betalade en å forumet 200kr för att få mina felkoder släckta,

jag monterade den och körde till Medlemmen (inga problem) men som det sägs så får du ju fler felkoder under tiden du kör men inget att bry sig om dessa tas bort när du släcker felkoderna
Användarvisningsbild
av Loppan78
defacto skrev:....men som det sägs så får du ju fler felkoder under tiden du kör men inget att bry sig om dessa tas bort när du släcker felkoderna
Du får inte flera felkoder om du kör när instrumenthuset är återmonterat efter lagning bara SRS som är där "från början".
Det är om man kör bilen utan instrumenthuset som man får en massa konstiga felkoder.
Detta är som sagt ingenting jag rekommenderar för mätarställningen blir då fel och då sätts en felkod såsmåningom och den går inte att radera.
av DIDDEDIDDE
Ja fy fan, 6800 spänn kan man ha roligare för.
Är på jakt efter en ny bil och vill av den anledningen inte lägga ut mera pengar på den gamla än vad som är absolut nödvändigt.

Hoppas att jag har bättre tur med nästa bil. Det blir i alla fall ingen Volvo igen. Det är en sak som är säker i alla fall.
Användarvisningsbild
av Shudnawz
DIDDEDIDDE skrev:Hoppas att jag har bättre tur med nästa bil. Det blir i alla fall ingen Volvo igen. Det är en sak som är säker i alla fall.
Tråkigt att du har sådana erfarenheter. Jag har precis börjat gå över till Volvo från Ford, och måste säga att jag blir nöjdare och nöjdare för varje dag jag myser runt i mitt blå vrålåk. =)
Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]