Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DIDDEDIDDE
Hejsan

Jag undrar vem som kan sätta i ett nytt kombiinstrument i Skåne till min Volvo V70 2,4T ifrån 2002??

Kollade med Bilia och dom skulle nästan ha 10.000kr.
av DIDDEDIDDE
SRS_AIRBAG SERVICE ERFORDRAS.

Volvo har felsökt och domen blev att instrumentet måste bytas.
Har haft den två gånger på felsökning på olika verkstäder för att dubbelkolla att dom får upp samma svar och det fick dom!
Användarvisningsbild
av Loppan78
Det är jättelätt att ta bort. Bara dra loss sarjen framför/runt om instrumenthuset. Sen sitter det bara med fyra torxskruv. Sedan bort med kabeln på baksidan.
av DIDDEDIDDE
Får hålla med dig om att det inte ser svårt ut. Men det är två saker som jag undrar över.
När man har dragit ur kabeln . Innan man sätter tillbaka instrumentet, måste man inte ladda på mjukvara?, försvinner inte alla siffror?? (nollställs dom inte)
Användarvisningsbild
av Loppan78
Du behöver inte göra någonting allt är kvar i instrumentet. Bara att sätta tillbaka och tuta & köra.
Ladda mjukvara behövs endast om man monterar ett sprillans nytt instrumenthus.

För säkerhets skull så lägg av minuspolen på batterit och återslut när du återmonterat allt.
Användarvisningsbild
av Loppan78
Det kan man men du kommer att få en massa felkoder som måste raderas. Sen om du kör för mycket, tror det är över 50km, så kommer du få en felkod om att mätarställningen som är lagrad i bilen och den som är lagrad i instrumentet inte överensstämmer med varandra och den felkoden går inte att radera.
Så jag rekommenderar dig att inte köra med bilen.
Obd-tuning är mycket bra att ha och göra med. För det mesta så skickar dom tillbaka instrumentet samma dag som dom får det så du blir av med det i två dagar. Vet inte hur det är nu på sommaren i semestertider dock.
Bakre länkarmsbussning

Angående domkraft så vet jag inte hur […]

Körde den genom biltvätten. Blev v&aum[…]

Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]