Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kopparetorp
Har en v70 d5 02. Ibland stannar den. Det kvittar vilken hastighet vi har den kan stanna när vi skall starta från stopp eller när vi kör. Någon snäll person hade stoppat grus i tanken så vi fick byta pumpen i tanken och rengöra tanken. Vi trodde att det var de som var felet. Men det var det inte. Vi upptäckte då att det var fel på varvtals kännaren, har även bytt styrboxen. Fick upp felkoder som visade att där var även glapp i några kontakter från styrboxen vilket också har åtgärdats. Har nu kört med bilen i tre veckor och nu är den lika dan igen. Det som händer är att motorlampan tänds samt alla andra instrument lampor och då stannar bilen, ibland startar den själv om jag lägger den i en lägre växel.
Ibland får vi vänta några minuter sen startar den.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Kan tyvärr vara som jag hade det. Fick skit i tanken (alger) smuts och vatten. Detta pajjade min högtryckspump. Vid hårdare gaspådrag gick bilen i limp-home. Fick plocka ner tank samt byta högtryckspumpen.
av kopparetorp
tack för ditt svar. min v70 har full acceleration och går som den skall sen bara stannar den. Verkstaden som har hjälpt mig säger att där är fullt tryck i pumpen men skall kolla det en gång till. Tack.
MartinS V60 D4 R-Design

Jag kom över 2st ok för 336-skivor f&oum[…]

Relä K uppbrunnet.

Ok då sitter det "olika" K rel&a[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Standard med volvos låskistor.

Jag tror du har Bendix tändsysten på de[…]