Det kanske är era subframebussningar som börjar bli dåliga?
Jag har en S70 -00 med 225mm breda 18tumare som gått ca 17500mil, och jag var så trött att behöva sitta och passa på den hela tiden på motorvägen. Snackade med en Volvomek och sa att min 740 -88 (som det mesta är nytt eller bytt på) är mycket stabilare, men han tyckte konstruktionen var sån bara, inget konstigt med det... Nöjde mig inte med det, utan Bytte stötdämpare, (Bilstein) fjädrar, och fjädersäten utan nån förbättring.
Sökte en massa på nätet och hittade att det kunde vara subframebussningarna som kunde vara slut, men här hemma verkar det inte vara nåt som pratas så mycket om? Lägligt hade IPD precis kommit ut med en sats lättmonterade inlägg så man slipper byta dessa bussningar vilket är ganska jobbigt:
http://www.ipdusa.com/products/8969/120 ... insert-kit
Beställde dem och har kört med dessa monterade i ca 250 mil nu, och jag kan bara säga: Wow! Vilken skillnad, mycket mindre småpassande, och styrresponsen har ökat en hel del! Nu går det ju tillochmed att "sikta" med bilen i en lång svepande kurva utan att få justera hela tiden. Känns på nåt sätt lite som att bilen sitter ihop mer i en enhet istället för att framvagnen lever sitt eget liv, och den har blivit mycket roligare att köra.
Vibrationer och hårdhet över kanter och gupp tycker jag inte har ökat nämnvärt, kanske något lite på tomgång, men det är inte farligt.
Visst bilen är lite spårkänslig med de breda däcken, men nu känns det på nåt sätt mer som att det är en feedback från vägen än att bilen lever sitt eget liv.
Det är samma subframebussningar på 850/X70 som S60/S80/V70N/XC70N och vissa XC90. (Vissa XC90 har en lite hårdare variant, men de passar rakt av om nån undrar)