Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Carfax erbjuder den tjänsten. Detta förutsatt att bilen finns med i deras register. Har bilen servicebok kan du ju kolla med verkstaden där den är servad och se vad som är gjort.
av Lövet
För bilar sålda inom EU har inte Carfax någon information om krockar eller dylikt. De har om bilen varit stulen och vid vilka miltal den besiktats i Sverige.

USA-bilar är något helt annat. Där har de mängder av information.

Att få reda på om en sv.såld bil varit krockad går inte på något enkelt sätt.
Användarvisningsbild
av sthlm
Vad jag vet kan du inte få någon som helst information om den är såld i Sverige eller EU genom Carfax.se.
Svenska försäkringsbolag delar inte informationen och ditt hopp står till att Volvo ger dig historik på bilen om den lämnats in där.
Kika på dessa till att börja med
https://www21.vv.se/fordonsfraga/
Samt kolla att säljarens identitet stämmer när du skickar regnummer som SMS till 72503

Carfax är i de flesta fall värdelöst om jag nu föstått det rätt.
Har i veckan köpt mig en ny Volvo och efter att ha läst på om Carfax så skippade jag den tjänsten.
Beställ besiktningsprotokoll från bilprovningen (de tre senaste) och kika på om miltal och slitage verkar stämma.

Till sist... Var skeptisk och inte godtrogen.........................
Användarvisningsbild
av crumpets
Att kosta på den ett test för att se skicket den är i idag borde ge mer än att försöka leta efter den knapphändiga info som finns att få om en bil. Ser servicebok och besiktningar ok ut men du fortfarande är orolig så gör bilprovningen begtest numera. Jag vill minnas att motormännen har lagt ner den verksamheten.

Jag jobbade under studietiden på en bilfirma där den största omsättningen kom ifrån begbilar, vi körde med deras test vid inbyten och det funkade kanon.
nackdelar med Running Boards

Hur menar du att de inte håller måttet[…]

Fast det går ju fint att använda de hu[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]

Fel på helljus Volvo v60 2014

Tjena har en XC60 d5 från 2013 Helnöjd […]