Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
Äntligen någon som säljer i Sverige. Jag letade som en galning efter en återförsäljare för ca 2 år sedan då jag ville ha detta.
Användarvisningsbild
av isak
Fungerar alldeles utmärkt med vanlig gasol. Har själv använt det i en bil.
Har fyll utrustning med dubbla manometrar. fyllde 3 ggr per säsong.

http://www.fam-bjork.se/citroen/AC/index.html
Här finns mycket att läsa länkar mm
Isak

(finns säkert någon besserwisser som retar sig)
av Cox
Är ju mycket enklare att leta reda på en kyltekniker, som sedan fyller med rätt kylmedia dom brukar ta mellan 200-500 kr
beroende om anslutningarna sitter jävligt eller inte. Det är fina svart pengar att tjäna för dessa killar.
Användarvisningsbild
av isak
Ja gör så.
Isak
Användarvisningsbild
av Mabuse
grisbilen skrev: Vet någon om vad nippeln heter som man fyller på gasen vid torkfiltret har för mig att den heter AN-8 eller är det fel ?:-/
Nippeln vid torkfiltret är högtryckssidan, där ska man inte fylla på. Det gör man på lågtryckssidan, och den nippeln brukar sitta någonstans längs torpedväggen (har gjort det på de bilar jag tidigare fyllt på AC:n, dock inte Volvo).

Vad har du för bil?
av JLE
grisbilen skrev:Det blir färdig 134 på burk + tätning och manometer, har provtryckt systemet och det har hållit tätt 48 timmar.
Prisskillnaden blir inte så stor.
Återkommer med resultat.
Länk till firman
http://www.envirosafe.se/ENVIRO-SAFE-GDS-KIT-AC.html
Det de kallar för "Envirosafe" är en blandning mellan propan och butan som är mer känt under handelsnamnet "Gasol"...
Användarvisningsbild
av crumpets
Jag blev så nyfiken att jag lade en beställning på ett par gasolburkar från envirosafe. Kommer att använda dem på två olika bilar, eller försöka åtminstone.
Jag återkommer med resultat när de har kommit.
Redan nu kan jag ge tummen ner till envirosafes val av de snigellångsamma schenker som fraktfirma.
av grisbilen
Håller med om att frakten tog tid.
Men....fick hem manometer och en burk kyla, fyllde i tills manometern visade rätt värde, och jodå det blev kallt och det fungerar.
Men nu har jag manometer och tänker nästa gång prova att blåsa i antingen kylspray eller gasol, man måste våga prova :D
Användarvisningsbild
av isak
Skit i och köp burkar! Ta ur en vanlig gasoltub små eller P modell fixa en adapter o fyll ur tuben med ventilen nedåt.
Isak
Användarvisningsbild
av crumpets
grisbilen skrev:Håller med om att frakten tog tid.
Men....fick hem manometer och en burk kyla, fyllde i tills manometern visade rätt värde, och jodå det blev kallt och det fungerar.
Men nu har jag manometer och tänker nästa gång prova att blåsa i antingen kylspray eller gasol, man måste våga prova :D

Du har redan vågat prova. Envirosafe säljer helt vanlig gasol som de är för okunniga eller för luriga att översätta namnet på.

Hej! Nykomling i forumet här😊 Har en XC90 202[…]

installera dragkrok

Kollade på skroten och det finns två m[…]

Om Din bil halkar till så kommer också[…]

Ja det är inte helt enkelt, för det m&[…]