Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 242svante
som sagt, bytte vxlåda på min 745 turbo 87 med motronic och nu startar den inte.... :x
den får soppa men ingen gnista, ibland får den gnista i typ 1-2 sek och sen helt död :?: ,
jag har bytt tändspole mätt så den få spänning till tändspolen och det får den, kollat så det inte är fördelaren som spökar,
tagit kabeln mellan tändspolen och fördelaren och lagt kabeln mot jord och inget händer,
så nu riktar jag mig till forumet om hjälp :D .

tack på förhand// Svante
Har för mig det sitter nån typ av tändlägesgivare på sprängkåpan vid kopplingen som strulade på min, kolla så den är inkopplad ordentligt.

Men jag kan blandat ihop med nån annan bilmodell...
Dom dår 2 givarna MÅSTE dessutom sitta på rätt plats, om dom är förväxlade startar inte bilen.
Den som sitter närmast motorn är s.k. hastighetsgivare medan den andra som sitter lite längre från motorn har en enda uppgift och det är att indikera till systemet att en liten pinne som sitter på svänghjulet passerar och det är då klart att starta upp och sedan är den givaren ledig resten av resan.

Mvh GK

Nu är det väl inte själva bär[…]

Givare kan börja fungera felaktigt, men s&aum[…]

V50 är en av de svåraste bilarna att g&[…]

Dra en helt ny jordkabel borde lösa det.