Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Noterade just att det finns mängder med D3 MY13 till salu i Tyskland, en märklig kombo kan jag tycka. 136 hk. 6,7 i EU-mix (6,8 med aut). KOmboinationen designbil och så svag motor. Kan inte va något att köra på Autobahn med. Marknadens motosvagaste SUV i premiumsegmentet.

Hoppas och tror att den inte kommer till Sverige.../PH
De flesta verkar ju ha slutat bry sig om prestanda i dessa co2 tider så varför inte!?

/Marti
MartinS skrev:De flesta verkar ju ha slutat bry sig om prestanda i dessa co2 tider så varför inte!?

/Marti
CO2 tycker jag ingen bryr sig om längre, det är ju megapoppis att rulla fram i högbyggda tunga suvar med feta däck o luftmotstånd som en finlandsfärja. Snarare då att man prioriterar saker som ser snabba ut, R-design, fälgar, dubbla utblås dvs stylingprestanda osv framför riktiga prestanda under huven
VolvoB20 skrev:
MartinS skrev:De flesta verkar ju ha slutat bry sig om prestanda i dessa co2 tider så varför inte!?

/Marti
CO2 tycker jag ingen bryr sig om längre, det är ju megapoppis att rulla fram i högbyggda tunga suvar med feta däck o luftmotstånd som en finlandsfärja. Snarare då att man prioriterar saker som ser snabba ut, R-design, fälgar, dubbla utblås dvs stylingprestanda osv framför riktiga prestanda under huven
Fast många verkar ju vilja kombinera ovanstående med en DrivE, som man sen blir sur på för att den nte går jämt och drar mer bränsle än eu-mixen.... Det är en märklig värld vi går till mötes.....

/Martin
Användarvisningsbild
av V9097
Den kommer nog till sverige så småningom som en prispressad instegsmodell i xc60-programmet.

Jag tror nog 136hk räcker, vridmomentet är ju 350Nm. Men det som känns tråkigt är att xc60 säljs som 2WD. Hur är det hos konkurrenterna, kan man köpa en x3 eller q5 utan fyrhjulsdrift?
V9097 skrev:Den kommer nog till sverige så småningom som en prispressad instegsmodell i xc60-programmet.

Jag tror nog 136hk räcker, vridmomentet är ju 350Nm. Men det som känns tråkigt är att xc60 säljs som 2WD. Hur är det hos konkurrenterna, kan man köpa en x3 eller q5 utan fyrhjulsdrift?
Ja, båda finns med bara FWD.

Men inte än så länge med så stark motor som XC60 T5 240 hk FWD...
PH

Normalt ska den visa ungefär 0,5V med kall m[…]

Tror också att det är den vita och brun[…]

Har batterierna varit fulladdade? Och vad har det […]

Vaccumslangar till 940

Har du koll på vad det är för dime[…]