Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hjälp!
Vi är på semester och när vi kom tillbaka till bilen så har barnsäkerhetslåset gått in och tjuvlåst mina bakdörrar och baklucka. Jag har försökt att reseta detta med min PPC men inget hjälper. Vad skall jag göra? Jag tänkte ta bort batterikabeln en stund men jag kommer inte in i bakluckan Hjälp, någon!!
XC 70-07 D5 Automat AWD

MVH Ove
lokove skrev:Hjälp!
Vi är på semester och när vi kom tillbaka till bilen så har barnsäkerhetslåset gått in och tjuvlåst mina bakdörrar och baklucka. Jag har försökt att reseta detta med min PPC men inget hjälper. Vad skall jag göra? Jag tänkte ta bort batterikabeln en stund men jag kommer inte in i bakluckan Hjälp, någon!!
XC 70-07 D5 Automat AWD

MVH Ove
Krypa genom bilen och ta batteriet den vägen? En 10:a ringnyckel till muttern ska det vara. Prövat o låsa och låsa upp centrallåset inifrån från båda sidor?
Tack!
Nu är ju inte bakluckan tom, hmmm. Jag har provat att låsa/låsa upp utifrån, inifrån, med dosa och med nyckel. Icke då. Är batterikabeln enda lösningen?

//Ove
lokove skrev:Tack!
Nu är ju inte bakluckan tom, hmmm. Jag har provat att låsa/låsa upp utifrån, inifrån, med dosa och med nyckel. Icke då. Är batterikabeln enda lösningen?

//Ove
Ja jag tror att det är lösningen? Om ingen annan har en bättre lösning? Gör som wissel skrev kolla säkringar, men tyvärr sitter dom där bak... Nr 26 eller 28 går till centrallåset. Ryck den om du kan? Prova sen igen. Kolla instruktionsboken angående placeringen av säkring för säkerhetsskull. Lycka till :)
Tack igen. Enl PPC är det REM-modulen som ger för svag signal till låsen. Och jag har nu kollat säkring 5, som var hel. Säkringen till centrallåset tvekar jag på eftersom framdörrarna låses.

Det får väl bli Volvo igen!!!
Tack alla!
Yipppie. Jag lyckades med min 86 kg kropp komma in bakom baksätet och kom åt säkringarna. Tack för tipset om säkring 28. Den såg inte ut som den skulle. Varför den har gått vet jag ej men funkar det.
Stort tack för alla tips.

Ove
lokove skrev:Yipppie. Jag lyckades med min 86 kg kropp komma in bakom baksätet och kom åt säkringarna. Tack för tipset om säkring 28. Den såg inte ut som den skulle. Varför den har gått vet jag ej men funkar det.
Stort tack för alla tips.

Ove
Perfekt! Skönt att det löste sig :D
Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]