Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Klart att det blir skillnad!!!

Autotech kan Volvos femmor bra så ja hade valt dom med ppc och felkodsutläsnings möjlighet. Köper ja en V70 igen med en bensinfemma så blir det Autotech för en mappningen och en riktig koppling.
Användarvisningsbild
av the_dolph
Jag hade gärna lämnat in den hos autotech men eftersom det ligger så pass långt från östersund så föll valet på polestar. Det intressanta som hände när jag pratade med verkstadsgubben på volvo om det skulle göras en regbesiktning så svarade han "om man vill" :)

Jag ska lämna in bilen den 31/7 så jag återkommer med utvärdering efter det.

/Lars
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Om du inte reg-besiktigar bilen är den olaglig att köra med, som de flesta chippade bilar ju är. Jag skulle regbesiktiga. Iofs har jag kört trimmat i 10 år och aldrig blivit tagen så att säga varken av farbror blå eller besiktningen.
Användarvisningsbild
av the_dolph
Kommer att göra en regbesiktning i samma veva som jag gör vanliga besiktningen. Lite dumt att göra två olika vid två olika tillfällen. Är det 98 oktan som rekomenderas efter optimering eller fortf 95.
Användarvisningsbild
av the_dolph
Jag testade tanka bilen med 98 igår, skiljde endast 20 öre per liter. Ska testa att köra på 98 nu ett tag. Tar väll några tankningar tills systemet är rensat. Vad kör du med?
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Man ska ha 98 oktan för bilen är optimerad för det. Går att köra 95 också men du får inte ut max effekt. Jag tror Volvo rekommenderar 98 oktan till alla sina turbo-bilar. Kommer ej ihåg vad som står i instruktionsboken. När jag hade min 9-5 som vara ganska så hårt mappad märkte jag både en piggare bil och att den drar mindre med 98 oktan om man inte kör som en blådåre. Det var inga decilitrar direkt men jag sparade in mellanskillnaden mellan 95 och 98 oktan.
Användarvisningsbild
av the_dolph
Fick polestar installerat idag, vilken skillnad. Blev som en ny bil. Har även kört med 98 okt i två tankningar nu.

/Lars

Jag hittade info om min bil på den här […]

Tjena! Skaffade bilen igår, och redan idag h[…]

Jag sätter mig i sätet med fötterna[…]

Skaffade min första Volvo XC60 D4 2017 och ja[…]