Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KuLLeN
har du någon aning om vad den kostar förresten? :roll:
Användarvisningsbild
av _Rick_
Ingen aning. Men jag skulle tro under 100:- t om under 50:-

Men jag gissar bara
Användarvisningsbild
av _Rick_
sedärja :) Det var ju billigt. köp 2 och släng den ena ;)
av KuLLeN
hehe aaa.. sen är frågan hur allt ska vara monterat där...
måste kika hur det ser ut ;)
Användarvisningsbild
av _Rick_
Du tar bort listen så finns det en 'rand' på insdan hur man skall skära. Skär dock gärna 2 ggr, en gång för lite och sen justera. 'läppen' på konsollen är inte jättestor.

Sen skall det borras innanför. och sen monterar du tillbaks list och konsollkoppen och skruvar fast allt.

har jag för mig :)
av KuLLeN
ok tack rick! ska kika på det imornn kankse :D
av KuLLeN
monterade dit uttaget idag!
för er som är intresserade:
behövde ej borra... i min framkofångare fanns redan ett hål för kabeln.. passa utmärkt! i listen skar jag iaf upp för det där täcklocket! fick däremot ett problem när jag skulle montera i uttaget i hålet: eftersom jag hade haft uttaget i grillen satt den fast med en bygel och sen 2 st skruvar. När man sätter fast den i "hålet" på kofångaren ska man använda en plastmutter att drå åt med på insidan...(uttaget är gängat på insidan). muttern fanns inte... provade på volvo de hade stängt, mekonomen hade inte prylen. så jag drog några varv silvertejp och sen på med en slangklämma! funka kalas (hade tagit bort fronten annars hade det nog blivit knepigt...). jordningen gjorde jag i frambalken där det sitter en hållare för jordkabeln från motorn. lite kattstrypare på kabeln sen var det klart! nu funkar det fint! man slipper vara rädd att dra sönder hela grillen när man drar ut kontakten. :P
Nu har man bara en lucka i grillen SÅ OM NÅGON HAR EN GRILL LIGGANDES TILL S60 är jag spekulant på att köpa den :D

Nu är det uppenbart att du hittar på.

Kan även fylla i, iom att TS hade Torx som up[…]

Jag bytte frihjulslager för några m&ari[…]

Det brukar vara plåtkonsolerna som rostar s&[…]