Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av trojlee
Har precis fårr ett svagt surrande när man svängde i låg fart. Kollade behållaren och styrservooljan är precis under min. Har sett att det fuktat lite vid det som kan liknas en tryckgivare(?) som sitter direkt efter behållaren.....kan det vara det som gör att det surrar?
Om jag ska fylla olja, finns det någon styrservoolja som jag kan köpa på typ OK?(lördag och volvo stängt till på måndag). Står i instruktionsboken att det ska va WSS M2C204-A2 eller liknande???....
Sitter det några o-ringar i tryckgivaren som kan ha gett sig??vanligt?
tacksam för snabb hjälp..
//
M
Användarvisningsbild
av fisse
trojlee skrev:Har precis fårr ett svagt surrande när man svängde i låg fart. Kollade behållaren och styrservooljan är precis under min. Har sett att det fuktat lite vid det som kan liknas en tryckgivare(?) som sitter direkt efter behållaren.....kan det vara det som gör att det surrar?
Om jag ska fylla olja, finns det någon styrservoolja som jag kan köpa på typ OK?(lördag och volvo stängt till på måndag). Står i instruktionsboken att det ska va WSS M2C204-A2 eller liknande???....
Sitter det några o-ringar i tryckgivaren som kan ha gett sig??vanligt?
tacksam för snabb hjälp..
//
M
Kollade Du nivån med varm eller kall bil? Du kan ju köpa en skvätt olja var du vill, på macken eller Mekonomen med mera... Så länge den uppfyller kraven så kvittar det. Men du kanske ändå behöver kolla upp så du inte har ett läckage.
Användarvisningsbild
av fisse
trojlee skrev:men det jag inte vet är om den oljan är ok att fylla på med?!...
/
M
Efter några sekunder och på sökord Redline står det om just detta. "Redline är blandbar med andra syntetiska och mineraloljebaserade vätskor". Att hälla i en dl typ? av denna ska då gå bra. Prova själv o söka på forumet eller typ google så får du fram massor av info! :wink:
av trojlee
Har nu fyllt på med volvos olja, surrandet försvann...jag tror det läckt vid klammern vid pumpen. Dock bara pyttelite så har haft lös den och
satt dit den igen. Dock så hörs ett svagt "pupm-ljud" om man slår av stereo och fläkt när man står still och rattar för fullt...är det normalt?..
inget jag har tänkt på tidigare men nu lyssnar man ju extra noga...samt att man oftast har på fläkt och stereo:)...
//
M

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]