Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en V70 2,5t -05 som gått ca 11 000 mil. Nu har AC'n börjat strula och blåser endast kallt när jag ställer in kylan på max, dvs. det som är markerat 16° på reglaget, på alla de övriga temperaturerna så blåser den inte kallt. När den väl blåser kallt så gör den det från alla "utblås".

Vad kan ha hänt, har gasen läckt och är på väg att ta slut? Testade att mäta upp tempen när jag satte reglaget på kallast möjliga och fläkten på max, vilken då mätte 5°.

Läst något i andra trådar om läckande kondensor, vad innebär det och hur åtgärdas det i så fall? Läste även att någon skrev om en fläkt bakom ECC-panelen. Kom då på att jag rensade damm därifrån häromdagen genom att peta ut det med en liten mejsel och visste inte om att det fanns en fläkt där, kan jag haft sönder något som skulle påverka ovanstående? :oops: Bifogar bild http://tinypic.com/view.php?pic=bfi1ax&s=6
Du har inte haft sönder fläkten men det du har haft sönder är temp. sensorn som sitter där inne. Den känner helt enkelt inte av vad det är för temp i kupé längre, men sätter du den på fyll kyla så struntar den i sensorn och därför får du kyla då.

Har sett en guide har på forumet på hur man byter detta PTC motstånd i CCM'n. Det är lite bökigt men med lite mekvana/lödvana så fixar man det.
Du för söka här på forumet så hittar du nog tråden.
Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]