Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av goransson89
Tja!

Jag har nyss köpt 3 st Hella Chromium för att sätta i fronten på Volvon :)

Köpte även en fästplatta att sätta fast bakom nummerplåten, men....
Bakom nummerplåten finns det ju ingen stötfångarbalk att fästa skiten i!? Isåfall lär man ha typ 15 cm skruvar...

Hur gör man smidigast för att fästa dom? Ljusen är riktigt tunga så jag lär ha en stabil konstruktion.

Jag rev bort stötfångaren på en på jobbet för att titta hur det ser ut bakom. Och det går ju att bygga en egen platta för att fästa dom i, men hur har ni gjort?

Är det bara att bege sig till garaget och leta upp en fet plåt och fästa i balken bakom stötfångaren och göra hål för att få ut den frammåt sen?

:)
av defacto
goransson89 skrev:Tja!

Jag har nyss köpt 3 st Hella Chromium för att sätta i fronten på Volvon :)

Köpte även en fästplatta att sätta fast bakom nummerplåten, men....
Bakom nummerplåten finns det ju ingen stötfångarbalk att fästa skiten i!? Isåfall lär man ha typ 15 cm skruvar...

Hur gör man smidigast för att fästa dom? Ljusen är riktigt tunga så jag lär ha en stabil konstruktion.

Jag rev bort stötfångaren på en på jobbet för att titta hur det ser ut bakom. Och det går ju att bygga en egen platta för att fästa dom i, men hur har ni gjort?

Är det bara att bege sig till garaget och leta upp en fet plåt och fästa i balken bakom stötfångaren och göra hål för att få ut den frammåt sen?

:)

jag byggde en egen platta och de funkade bäst, ungefär som du beskriver.

Tvätta rent ordentligt först, annars bli[…]

Motorhaveri s60 2.4T

Kuggar på kugghjulet som sitter på dre[…]

tack för svar! servicen kanske inte hål[…]

Motorhuvsjustering

Hej. Jag har en 142a -72 som jag håller p&ar[…]