Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mrsax
Har precis köpt en v70 -01 med businesspaketet. Den har beige skinninredning och allt är beige/brunt, utom ratten, som är grå... Hade den grå ratt som original fast övrig inredning är ljus, eller ska den egentligen också vara beige? Rattkåpan är grå, så det verkar ju så, men i andra bilar med ljus inredning verkar ratten också vara ljus. Är det någon som vet hur det var?
/Daniel

(Ratten är så sliten, så jag funderar på en ny, men vet inte vad jag vill ha... Verkar vara svårt att köpa ratt med mittdelen om man inte köper nytt, och då lär det väl bli dyyyyrt... Och beige ratt med grå airbag ser väl lite konstigt ut....)
av mrsax
Svarar själv... 8)
Efter att ha googlat på lite bilder på v70 med beige skinnklädsel så verkar det som om att det var grå ratt på den tidiga modellen eftersom flera av bilarna hade just grå ratt.
Är det däremot någon som vet om s80:s ratt fungerar rakt av på v70? Urvalet blir ju lite större då... Likaså om backspeglarna passar...
/Daniel
Användarvisningsbild
av Nexus
airbagen kommer vara grå även om ratten är beige. Kan vara så man byt ratt då de beige fort blir fula och tappar ytskicktet
av mbc
Den beige ratten kom med facelift 2005 äldre bilar hade alltid grå ratt oavsett inredningsfärg.
Behåll du den grå för den beige blir sunkig fort, även om du hittar en fin.
av mrsax
mbc skrev:Den beige ratten kom med facelift 2005 äldre bilar hade alltid grå ratt oavsett inredningsfärg.
Behåll du den grå för den beige blir sunkig fort, även om du hittar en fin.
OK, det var vad jag trodde då... Problemet är att min ratt är jättesliten, i princip allt ytskikt är borta och ovandelen går att "röra" fram och tillbaka... men jag satsar nog då i alla fall på en grå variant. (Om jag skaffar en nu...)
Frågan kvarstår dock om en ratt (och även backspeglar) från en s80 fungerar på en v70, om det är ungefär samma årsmodell?
/Daniel
Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]