- fre 20 jul 2012, 14:18
llesrof skrev:När du stannar för att släppa av någon så försvinner du från busshållplatsen lika fort som du kommit dit. Kommer en buss så drar du ju iväg med en gång. Om du däremot ska studera en karta så kandetg ta en stund. Kommer bussen då så vill du ju sitta kvar tills du kollat in kartan. Det är ändå en viss skilnad på dessa.zillen skrev:rätt skrämmande att det tycks att busschauffören är en idiot! du har ställt dig på en plats som endast är avsedd för bussen!Fast det är ju tillåtet att stanna där för att släppa av och på folk om man ställer sig så långt fram man kan. Det fick jag lära mig på körskolan. Vad är det för praktisk skillnad om jag stannat för att släppa av någon eller om jag tar en titt på kartan? Jag står ju där lika förbannat. Bussföraren hade möjligheten att i n t e köra upp i arslet på mig, men nu gjorde han det. Näe, jag parkerar inte i lastzoner och kör inte i bussfilen. Varför skulle jag göra det? Det är inte samma sak som att stanna till på en busshållplats.
antar att det är fritt fram att parkera sin bil på en lastzon med eller? du kanske kör i bussfilen också?