Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oneton
Hej! Avhandlade i en tidigare tråd diverse elproblem på den här bilen, men nu skulle jag vilja ha lite tankar och ideer om en automatlåda som inte riktigt beter sig..

Den kan vid första start växlar bra en vända upp till 4 eller liknande, för att sedan falla tillbaka på 3:an och fastna där.. i manuellt läge känns det som att man kan forcera detta lite, men svårt att avgöra vad den har för sig lite..
Nollar man batteriet så funkar den bra tills den gått igenom växlarna upp till 4:an eller liknande, sen faller den tillbax på 3:an...

Har eftersom bilen gått snart 50k mil ansett att lådan bara är sopslut, men tänkte iallafall kolla upp vad andra mer insatta kan tänka om detta fenomen.. Bilen kommer troligen säljas vidare som GDS-bil, men det vore trevligt att kunna ge en potentiell köpare en diagnos iallafall.. Tid för lådbyte finns helt enkelt inte, även om det skulle höja bilens värde en del.. Bilen är dock körbar såhär oxå om man tänker sig ett lådbyte framöver, men det känns inte reko.

Tacksam för alla tankar och ideer!

//Anton
Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]