Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av helvetes
Så,

Rengöringen är nu gjord. Lämnade in bilen på verkstad då jag inte fann tid att göra det själv.
Har nu kört med bilen i ungefär en vecka efter verkstadbesöket. Tycker mig känna att bilen går något bättre än innan, svarar bättre vid gaspådrag. Kan dock vara inbillning.

Kikade under motorkåpan igår igen och ser då att det har tryckts ut lite olja till... Inte alls lika mycket som hade kommit på en vecka förut, men ändå..

Kan det vara så att det låg kvar olja som behövde komma ut, eller kan jag helt enkelt ha något annat fel jag måste leta efter..? :(
av helvetes
janvolvo skrev:Hej! hittade du orsaken till problemet?
Hade dom fuskat på volvo?
Hej! Ursäkta sent svar.

Problemet är tillbaka. Antingen var det fuskjobb eller så har jag något annat problem...
Idéer någon?
av helvetes
taxi skrev:Vad gjorde verkstaden? Fick du nån specifikation till kvittot? Hur mycket betalade du?
Rengöring av slangar, oljefälla i vevhusvent. Demontering av insug.
Fick betala 2500.

Han tyckte inte att det behövde bytas några slangar eller oljefälla, utan det räckte med rengöring..
Så här i efterhand kanske jag skulle sagt åt dem att byta allt även om de inte tyckte att det behövdes..
av helvetes
kebabpizza skrev:Ett annat ganska vanligt fel är trasiga packningar/o-ringar till turbons oljerör, och kan ge den lukt du nämner.
Däromkring ser det bra ut. Tror nästan att jag kan konstatera att det är från vevhusventilationen oljan kommer, frågan är bara vad som gör att den satt igen återigen efter rengöring...
av rudarmy
Rengöring av slangar, oljefälla i vevhusvent.
precis så ska man INTE göra.. fuskjobb delux
frågan är hur han kan rengöra en gjuten plast burk..
nä du blev blåst, bästa är å fixa det själv!

mvh bengt
av helvetes
rudarmy skrev:
Rengöring av slangar, oljefälla i vevhusvent.
precis så ska man INTE göra.. fuskjobb delux
frågan är hur han kan rengöra en gjuten plast burk..
nä du blev blåst, bästa är å fixa det själv!

mvh bengt
Kunde tro det..
Hade ju tänkt göra det själv men har inte funnit tid till det.
Du tycker alltså att byte av burk och slangar är det enda rätta?
Oljebyte i Haldex

Hej. körde en sväng i normalkörning[…]

Möjligen kom den grå beläggningen […]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det var det jag misstänkte efter att ha titta[…]

Däck dimensioner

Kapa fälgarna så de blir till kugghjul […]